هشدار فرمانده آمریکایی درباره کره‌شمالی

کد خبر: 1055743

فرمانده واحد فرماندهی هند-اقیانوسیه ارتش آمریکا گفت، کره شمالی تهدیدی "جدی و فوری" را متوجه آمریکا و همپیمانانش در منطقه هند-اقیانوسیه همچون کره جنوبی می کند.

هشدار فرمانده آمریکایی درباره کره‌شمالی

ایسنا: به نقل از خبرگزاری یونهاپ، دریادار فیل دیویدسون، فرمانده واحد فرماندهی هند-اقیانوسیه ارتش آمریکا همچنین اظهار کرد، کره شمالی به توسعه سیستمهای هسته ای و تسلیحاتی با هدف حمله به خاک آمریکا ادامه می دهد.

او در بیانیه ای که قبل از یک جلسه استماع سنا نزد کمیته نیروهای مسلح سنا ثبت شد، گفت: کره شمالی یک خطر امنیتی چشمگیر را متوجه آمریکا و شرکای ما در منطقه هند-اقیانوسیه می کند. این کشور هیچ گام معناداری در جهت خلع سلاح هسته ای به رغم نشانه های امیدوارکننده از کاهش تنش در سال ۲۰۱۸ برنداشته و به پیشبرد برنامه تسلیحات راهبردی خود ادامه میدهد.

وی افزود: تا زمانی که وضعیت هسته ای در شبه جزیره کره حل نشود، کره شمالی فوری ترین تهدید برای ما باقی خواهد ماند.

این دریادار چهار ستاره خاطر نشان کرد، کره شمالی به توسعه تسلیحات کشتار جمعی به رغم وقفه تحمیل شده از سوی خودش بر آزمایش هسته ای و آزمایش موشک دوربرد که از اواخر ۲۰۱۷ برقرار بوده ادامه داده است. او نوشت: پیونگ یانگ یک انبار رو به رشد و متنوع موشکی را حفظ می کند و در اواخر  ۲۰۲۰ و اوایل ۲۰۲۱ به رونمایی از چند سیستم بالستیک جدید در طی رژه های نظامی پرداخت.

او متذکر شد که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی بار دیگر موضع "خصمانه" در قبال آمریکا در پیش گرفته است.

این فرمانده آمریکایی بیان کرد، اوایل ۲۰۲۱ او آمریکا را بزرگترین یا دشمن اصلی کره شمالی در ضمن دادن وعده تقویت زرادخانه هسته ای آن توصیف کرد. کیم همچنین در اوایل ۲۰۲۱ چند هدف جدید در حوزه مدرنیزه سازی تسلیحات معرفی کرد که شامل توسعه تسلیحات هسته ای تاکتیکی و سلاح های مافوق صوت و همچنین بهبود آمادگی و دقت موشکهای بالستیک قاره پیماری کره شمالی میشدند.

وی افزود: تلاشهای پیونگ یانگ در حوزه تحقیقات و توسعه موشکی به همراه تداوم پیگری مواد و فناوری هسته ای همراستا با هدف اعلام شده حکومت این کشور در قبال قابلیت حمله به خاک آمریکا هستند.

دیویدسون تصریح کرد، کره شمالی به دور زدن تحریمهای شورای امنیت سازمان ملل از طریق نقل و انتقال کشتی به کشتی کالاهای ممنوع شده در نظام تحریمها همچون نفت، در کنار کارهای دیگری همچون دزدی سایبری ادامه می دهد.

او بیان کرد: کره شمالی با دزدی های مالی از طریق قابلیتهای سایبری، کمپینهای اخاذی، و کریپتوجکینگ که به موجبش کره شمالی از منابع کامپیوتری به خطر افتاده برای استخراج ارز دیجیتال استفاده می کند، به کسب در آمد نامشروع برای حمایت از برنامه های توسعه تسلیحاتش ادامه می دهد.

این مقام ارشد ارتش آمریکا تصریح کرد، فقدان وجود یک توافق بر سر تدابیر ویژه میان کشورش و کره جنوبی ممکن است باعث تضعیف آمادگی مشترک نیروهای ترکیبی آنها شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها