واکنش کرملین به موضع واشنگتن درباره «بشار اسد»

کد خبر: 1056743

سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه در واکنش به موضع واشنگتن تصریح کرد: «بشار اسد» را رئیس‌جمهور قانونی سوریه می‌دانیم و علیرغم اختلافات موجود، همکاری مسکو و آنکارا درباره سوریه ادامه خواهد یافت.

واکنش کرملین به موضع واشنگتن درباره «بشار اسد»

خبرگزاری مهر: سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه در واکنش به موضع واشنگتن تصریح کرد: «بشار اسد» را رئیس‌جمهور قانونی سوریه می‌دانیم و علیرغم اختلافات موجود، همکاری مسکو و آنکارا درباره سوریه ادامه خواهد یافت.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه (کرملین) امروز سه شنبه اعلام کرد که مسکو «بشار اسد» را رئیس‌جمهور قانونی سوریه می‌داند و در راستای حل و فصل مشکلات سیاسی این کشور تلاش می‌کند.

سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه در این خصوص گفت: اعتقاد راسخ داریم که «بشار اسد» رییس مشروع دولت سوریه است. ما تلاش می‌کنیم تا مشکلات و موانعی که بر سر راه تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه وجود دارد را حل کرده و به سوی رفع مشکلات حرکت کنیم.

«دیمیتری پسکوف» در این خصوص ادامه داد: اختلافاتی میان روسیه و ترکیه در خصوص سوریه وجود دارد، اما همکاری میان دو کشور در شمال سوریه همچنان ادامه خواهد یافت.

این در حالیست که «لیندا توماس-گرینفیلد» سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد دیروز دوشنبه با نقض منشور ملل متحد در لزوم عدم مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل گفته بود که واشنگتن انتخابات ریاست جمهوری آینده سوریه را به رسمیت نمی شناسد!

سفیر آمریکا در سازمان ملل مقارن با دهمین سالگرد آغاز تهاجم تروریست های مصنوع محور غربی- عبری- عربی به سوریه، با اتخاذ موضعی عوام فریبانه در این باره ادعا کرد: ایالات متحده هنوز انتخابات ریاست جمهوری آینده در سوریه را عادلانه و آزاد نمی داند و لذا نمی تواند باعث مشروعیت بخشی به بشار اسد شود! من از جامعه جهانی می خواهم که فریب انتخابات ریاست جمهوری آینده در سوریه را نخورند!

گفتنی است که ۱۰ سال از آغاز بحران سوریه می‌گذرد و کشورهای غربی از جمله آمریکا نقش خود را در تأمین تسلیحاتی و مالی معارضانی که قصد براندازی دولت اسد را داشتند؛ فراموش کرده‌اند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها