هماهنگی عراق با 3 کشور برای ممانعت از نفوذ عناصر داعش

کد خبر: 1056928

سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق در سخنانی از هماهنگی با سوریه، روسیه و ایران برای جلوگیری از نفوذ عناصر داعش به عراق خبر داد.

هماهنگی عراق با 3 کشور برای ممانعت از نفوذ عناصر داعش

ایسنا: تحسین الخفاجی، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک اظهار کرد: مرز عراق و سوریه تقریباً ۶۱۰ کیلومتر است که حدود ۲۲۰ کیلومتر از آن در منطقه کردستان سوریه حفاظت شده نیست. ما از طریق وزارت دفاع، وزارت منابع آبی و سازمان حشد شعبی توانسته‌ایم این بخش را ببندیم و تا بدین لحظه حدود ۱۴۰ کیلومتر با حفر خندق به عرض و ارتفاع سه متر پوشش دهیم.

وی افزود: پس از پایان این روند می‌توانیم به عملیات عبور عناصر داعش پایان دهیم.

الخفاجی تصریح کرد: داعش در حال جان گرفتن دوباره در مناطق شمال شرقی سوریه است و به همین دلیل ما همیشه با تمامی طرف‌ها هماهنگ بوده تا مانع از عبور عناصر داعش به خاک عراق شویم.

وی درباره هماهنگی با سوریه در این باره تأکید کرد: ما از طریق مرکز چهارجانبه امنیتی متشکل از عراق، روسیه، ایران و سوریه هماهنگی مهمی با طرف سوری در این رابطه داریم و این مرکز مسؤولیت هماهنگی میان افسران عراقی با افسران سوری، روس و ایرانی را بر عهده دارد.

این مقام عراقی ادامه داد: گروه تروریستی داعش همیشه از صحرا، کوه‌ها و شکاف‌ها برای نفوذ استفاده می‌کند و یک نظارت و تلاش اطلاعاتی قابل توجه در این راستا وجود دارد. داعش درصدد احیای خود و انجام حملات است اما عملیات‌های پیشگیرانه نیروهای امنیتی و هلاکت سرکرده‌های آن این گروه را کاملاً تضعیف کرده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها