انصارالله: عربستان به دنبال خفه کردن یمن است

کد خبر: 1056971

سخنگوی جنبش انصار الله یمن اعلام کرد، این جنبش خواستار بازگشایی بندر الحدیده و فرودگاه صنعاء قبل از رسیدن به روند تدریجی آتش‌بس است.

انصارالله: عربستان به دنبال خفه کردن یمن است

ایسنا: به نقل از سایت شبکه الجزیره، محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصار الله یمن خاطرنشان کرد: ما منتظر پاسخ آمریکایی‌ها درباره طرح‌مان برای توقف جنگ و درگیری‌ هستیم.

وی در ادامه افزود، جنبش انصارالله یمن عربستان را با هزار حمله هوایی طی ماه گذشته میلادی هدف قرار داد و ۹۰ درصد از آن در شهر مأرب واقع در شمال یمن بود.

محمد عبدالسلام همچنین تصریح کرد: اگر عربستان حملات خود به انصارالله را متوقف کند ما نیز حملات خود به مناطق عربستان را متوقف خواهیم کرد.

سخنگوی جنبش انصار الله یمن همچنین تصریح کرد: ما منتظر پاسخ آمریکایی‌ها از طریق میانجیگر عمانی درباره دیدگاهمان برای توقف جنگ هستیم. آمریکایی‌ها از طریق عمانی‌ها یک طرح قدیمی و نه طرحی جدید برای حل بحران را تحویل ما دادند.

وی اعلام کرد، این جنبش خواستار بازگشایی بندر الحدیده و فرودگاه صنعاء قبل از رسیدن به روند تدریجی آتش‌بس است. ما خواسته‌های خود را در زمینه توقف عملیات نظامی از سوی همه و به جریان انداختن روند انسانی تکرار کردیم.

محمد عبدالسلام عنوان کرد: ما هیچ دیدار مستقیمی با آمریکایی‌ها نداشته‌ایم. مخالفتی هم برای ملاقات با آنها نداریم. هنگامی که مسأله بشردوستانه از اوضاع سیاسی و نظامی جدا شود ما آماده مذاکره هستیم.

وی ادامه داد، موضع آمریکا در خصوص جنگ یمن تفاوتی با دوران دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق این کشور نکرده است.

سخنگوی جنبش انصار الله یمن همچنین گفت، عربستان با ممانعت از ورود مشتقات نفتی به یمن به دنبال خفه کردن یمن است.

این سخنگو تاکید کرد: تماس‌ها با عربستان ادامه دارند اما این ارتباط با تغییر رویدادها تغییر کرده است.

عبدالسلام افزود: انصارالله در اخراج نیروهای خارجی از یمن پیشرفت کرده و این مساله دلیل تحرک بین‌المللی است.

سخنگوی انصارالله آتش‌سوزی مرکز نگهداری آوارگان در صنعا را حادثه‌ای "اتفاقی" توصیف کرد و افزود: این اتفاق به وضعیت سیاسی ربطی ندارد.

انصارالله: گریفیث مسائل انسانی را با مسائل سیاسی خلط می‌کند/ بابت آتش‌سوزی مرکز مهاجران متاسفیم

جنبش انصارالله یمن نماینده ویژه سازمان ملل در این کشور را یک روز پس از ارائه گزارش خود پیرامون تحولات یمن به شورای امنیت، به تحریف حقیقت و نادیده گرفتن واقعیت یمن متهم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه المسیره، حسین العزی، معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی صنعا در نشست خبری در این استان گفت، مارتین گریفیث، نماینده ویژه سازمان ملل در یمن در جلسه شورای امنیت با بیان اینکه عربستان در واکنش به حملات به خاک خود صنعا را هدف گرفته است، حقیقت را تحریف کرد. گریفیث پیش از دنیا می‌داند که این دروغ است.

وی افزود، درخواست سازمان ملل تنها از صنعا برای برقراری آتش بس غیر واقعی است زیرا جنگ دو طرفه است و باید این درخواست از دو طرف صورت بگیرد. صنعا صاحب تیر اول نبود و از حق خود در واکنش، کامل استفاده نکرده است، سازمان ملل باید این را درک کند.

العزی گفت، سازمان ملل واقعیت را در یمن نادیده می‌گیرد. جنگ یمن حمله از خارج است که مزدورانی در داخل آن را پشتیبانی می‌کنند و یک جنگ داخلی نیست.

وی گفت، دولت مستعفی یمن در این جنگ یک طرف خیالی است که سازمان ملل می‌خواهد آن را تحمیل کند. تصمیم جنگ یا برقراری صلح در اختیار این دولت نیست. برقراری صلح در اختیار طرف‌های واقعی و فعال جنگ است.

معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی در صنعا گفت، گریفیث مسائل انسانی یمن را با مسائل سیاسی در آمیخته است و مسائل انسانی را به عنوان ابزاری برای اخاذی سیاسی در اختیار دشمن (ائتلاف عربی و دولت مستعفی یمن) قرار داده است.

این مقام انصارالله نسبت به آتش‌سوزی رخ داده در مرکز مهاجران در صنعا ابراز تاسف کرد و افزود، در این حادثه ۴۴ تن کشته شده و تحقیقات درباره علل این حادثه آغاز شده است.

این اظهارات او در واکنش به درخواست سازمان ملل برای آغاز تحقیقات مستقل در این باره است.

حسین العزی اظهار کرد، در این حادثه ۴۴ مهاجر کشته و ۱۹۳ تن زخمی شده است.

او تصریح کرد: اکثر آنها بیمارستان‌ها را ترک کردند و تحقیقات درباره علل این حادثه در حال انجام است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها