افشای توطئه اسرائیل و امارات علیه عراق

کد خبر: 1057032

تحلیلگر سیاسی عراق پروژه مشترک رژیم صهیونیستی و امارات علیه عراق را افشا کرد.

افشای توطئه اسرائیل و امارات علیه عراق

خبرگزاری تسنیم: «کریم الخیکانی» تحلیلگر سیاسی عراق در گفتگو با وبسایت المعلومه درباره توطئه رژیم صهیونیستی و امارات علیه عراق اعلام کرد، رژیم اسرائیل برای مداخله‌گری و بی‌ثباتی در تمام کشورهای منطقه که حاضر به عادی سازی روابط با این رژیم نشده‌اند تلاش خواهد کرد و سعی دارد پروژه خود را از طریق عناصر اماراتی در عراق اجرا کند.

این تحلیلگر عراقی گفت، افشای مداخلات اخیر امارات در عراق بیانگر حجم توطئه علیه این کشور به ویژه پس از عادی سازی روابط میان ابوظبی و رژیم صهیونیستی است.

وی اظهار داشت که رژیم صهیونیستی اجرای پروژه جدیدی را برای ایجاد بی‌ثباتی در تمامی کشورهای منطقه که حاضر به عادی سازی روابط با آن نشده و پروژه ضد فلسطینی معامله قرن را رد کردند، آغاز کرده است.

کریم الخیکانی تصریح کرد، پروژه رژیم صهیونیستی در عراق در یک لحظه ایجاد نشده است؛ بلکه امروز توسط امارات که با عناصر خود در عراق حضور دارد با هدف مداخله در امور داخلی این کشور و روند برگزاری انتخابات و نهایتاً تحقق اهداف تل‌آویو در حال اجراست.

پیش از این «صباح العکیلی» تحلیلگر امنیتی عراق، «طحنون بن زاید» برادر «خلیفه بن زاید» حاکم فعلی امارات متحده عربی و مشاور امنیت ملی امارات را مسئول نفوذ به سیستم امنیتی عراق برای ایجاد بی‌ثباتی در این کشور و به تاخیر افتادن انتخابات زودهنگام دانسته بود.

وی گفت، دولت امارات از سال 2003 تاکنون، مواضعی خصمانه علیه عراق اتخاذ کرده است و به صورت محرمانه و اطلاعاتی تحت هدایت طحنون بن زاید، رئیس سرویس اطلاعاتی امارات متحده عربی، تلاش می کند تا با حمایت از تعدادی از رهبران امنیتی و سیاسی و همچنین افرادی که خود را فعال می‌نامند، اعتراض‌ها را برافروزد. فعالیت اطلاعاتی امارات با هدف حفظ اوضاع سیاسی و امنیتی ناپایدار در عراق از طریق حمایت از طرف‌های وابسته به معترضان، دامن زدن به اعتراضات و استمرار آن برای عدم برگزاری انتخابات زودهنگام صورت می‌گیرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها