شرط کره شمالی برای پاسخ به تماس‌های آمریکا

کد خبر: 1057060

کره شمالی اعلام کرد که به نادیده گرفتن هرگونه تماس از سوی آمریکا ادامه خواهد داد، مگر آنکه واشنگتن از سیاست‌های خصمانه خود در قبال پیونگ‌یانگ دست بردارد.

شرط کره شمالی برای پاسخ به تماس‌های آمریکا

خبرگزاری ایسنا: به نقل از خبرگزاری یونهاپ، چو سون-هوی، معاون وزیر خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای تاکید کرد که "حتی یک روز قبل از آغاز مانور مشترک با کره جنوبی،‌ واشنگتن از طریق یک کشور ثالث با ما تماس گرفت."

این سخنان در حالی ایراد شده‌اند که وزیران خارجه و دفاع آمریکا برای گفتگو با همتایان خود و هماهنگی برای اتخاذ یک رویکرد مشترک در قبال کره شمالی در سئول به سر می‌برند.

چو گفت: ما موضع خود را درباره تماس و گفتگو با آمریکا قبلا هم گفته‌ایم،‌ هرگون مذاکره به هر شکل تنها در صورتی امکان پذیر است که آمریکا سیاست خصمانه خود در قبال کره را کنار بگذارد. بنابراین ما تلاش‌های آتی آمریکا را نیز مورد توجه قرار نخواهیم داد.

او تاکید کرد که باید پیش از هرگونه مذاکره با واشنگتن، فضایی مناسب برای هر دو طرف جهت گفتگو بر اساس اصل برابری ایجاد شود.

وی تصریح کرد که آمریکا از اواسط فوریه چندین بار برای دسترسی به کره شمالی از طریق کانال‌های مختلف تلاش کرده است.

معاون وزیر خارجه کره شمالی تلاش‌های آمریکا برای دسترسی به کره شمالی را حقه‌ای بی ارزش از سوی واشنگتن برای خریدن وقت توصیف کرد و هشدار داد که این اقدامات فرصتی برای مذاکره نظیر مذاکرات سنگاپور در ژوئن ۲۰۱۸ و یا نشست هانوی در سال بعد از آن فراهم نمی‌کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها