پوتین پاسخ توهین بایدن را داد

کد خبر: 1057092

رئیس‌جمهور روسیه به اظهارات توهین‌آمیز رئیس‌جمهور آمریکا که او را قاتل توصیف کرده بود واکنش نشان داد و گفت که برایش آرزوی سلامتی دارد.

پوتین پاسخ توهین بایدن را داد

خبرگزاری تسنیم: «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه به اظهارات «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا که او را «قاتل» خوانده بود واکنش نشان داد.

به نوشته اسپوتنیک پوتین در واکنش به اظهارات جو بایدن در مصاحبه با ای‌بی‌سی نیوز گفت: «برای او آرزوی سلامتی دارم.» پوتین گفت: «آنکه دیگران را اینطور توصیف می‌کند قاتل است.» رئیس‌جمهور روسیه همچنین گفت: «ما به نفع خود با واشنگتن کار خواهیم کرد.»

جو بایدن روز چهارشنبه در مصاحبه‌ای تلویزیونی، ضمن "قاتل" خواندن ولادیمیر پوتین، گفت: رهبر روسیه باید "بهای" مداخله خود در انتخابات آمریکا را بپردازد.

این اظهارات رئیس جمهوری آمریکا خطاب به همتای روسی خود، رسانه‌های غربی را نیز شوکه کرده است. به عقیده آنها، رهبران آمریکایی تاکنون به این حد از برخورد غیردیپلماتیک نرسیده بودند. رسانه‌های گروهی جهانی همچنان در حال تجزیه و تحلیل این اقدام تحریک‌ آمیز آشکار بایدن علیه روسیه هستند.

به عقیده روزنامه فرانسوی "فیگارو"، رئیس جمهوری جدید آمریکا آشکارا در انتقاد از روسیه افراط کرده است. این روزنامه نوشت: «بایدن، برخلاف تمامی اصول دیپلماتیک، بیش از اندازه افراط کرده است، به‌خصوص اینکه صحبت بر سر رهبر یکی از قدرت‌های بزرگ جهان است.»  

یکی از نشریات آلمانی نیز در تفسیر سخنان بایدن درباره پوتین، یادآور شده است که روابط بین روسیه و آمریکا که تاکنون هم در آستانه یک دوره یخی قرار داشت، با روی کار آمدن دولت جو بایدن به سطح صفر خواهد رسید.

در حالی‌که رسانه‌های اروپایی سخنان بایدن درباره پوتین را " بیش از حد افراطی و غیر اصول دیپلماتیک" نامیدند ، نائب رئیس سنای روسیه هشدار داد: در صورت عدم عذرخواهی آمریکا، فراخواندن سفیر از واشنگتن، آخرین اقدام مسکو نخواهد بود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها