آینده روابط روسیه و آمریکا چه می شود؟

کد خبر: 1057778

سخنگوی کرملین امروز گفت: پس از تجزیه و تحلیل دقیق اقدامات دولت بایدن و پایان رایزنی‌های سفیر روسیه در واشنگتن که به مسکو فراخوانده شده، ولادیمیر پوتین درباره چگونگی روابط آتی با آمریکا تصمیم گیری خواهد کرد.

آینده روابط روسیه و آمریکا چه می شود؟

خبرگزاری تسنیم: به نقل از خبرگزاری «تاس»، "دیمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران اعلام کرد که این کشور در حال ارزیابی دقیق اقدامات دولت "جو بایدن" رئیس جمهوری جدید آمریکاست و در پایان این تجزیه و تحلیل، این ولادیمیر پوتین است که در خصوص چگونگی ادامه روابط دوجانبه با واشنگتن تصمیم گیری خواهد کرد.

پسکوف در پاسخ به سئوال خبرنگاران درباره دورنمای روابط روسیه و آمریکا، گفت: «در حال حاضر تجزیه و تحلیل دقیقی در حال انجام است و یک ارزیابی کلی از  تمام اقدامات دولت جدید ایالات متحده به ریاست جو بایدن صورت می‌گیرد. این مسئله نیازمند زمان است تا نتیجه گیری دقیق باشد. بعد از پایان این ارزیابی‌ها، تصمیم گیری خواهد شد که خط‌مشی ما در قبال دولت آمریکا چگونه باشد. و بر اساس قانون اساسی روسیه، سیاست خارجی کشور توسط رئیس جمهور تعیین می‌شود، بنابراین این ولادیمیر پوتین است که در این باره تصمیم خواهد گرفت.»   

سخنگوی کرملین همچنین یادآور شد که "آناتولی آنتونوف" سفیر روسیه در واشنگتن هنوز هیچ گزارشی درباره وضعیت روابط با واشنگتن به رئیس جمهور پوتین ارائه نکرده است. به گفته وی، افزود: «در حال حاضر، ارائه گزارشات در این باره فعلاً در سطح وزارت امور خارجه و کمیته‌های تخصصی دومای دولتی روسیه جریان دارد.»

لازم به یادآوری است، در پی توهین "جو بایدن" رئیس جمهوری آمریکا به "ولادیمیر پوتین" که در مصاحبه‌ای او را "قاتل" نامیده و وعده داد که رهبر روسیه "بهای سنگینی" به خاطر دخالت در انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده خواهد پرداخت، سفیر روسیه در واشنگتن برای انجام رایزنی درباره روابط آتی با آمریکا به مسکو فرا خوانده شد.

آنتونوف در تاریخ 21 مارس (اول فروردین ماه) به کشورش بازگشت. وی تاکنون دو بار در وزارت امور خارجه حضور یافته و رایزنی‌هایی را در آنجا انجام داده است، البته جزئیات این گفت‌وگوها فاش نشده است. این دیپلمات همچنین در نشست‌های کمیته امور بین الملل دومای دولتی روسیه شرکت کرده که این نشست‌ها نیز در پشت درهای بسته انجام گرفته است.

سفیر روسیه پیش از این گفته بود که زمان بازگشت وی به ایالات متحده به تصمیم رهبران روسیه بستگی خواهد داشت. وی همچنین امکان دیدار دوجانبه خود با ولادیمیر پوتین را بسته به خواست رئیس جمهور دانسته و یادآور شد که فعلا چنین درخواستی از او نشده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها