پیام توییتری عجیب سندرز

کد خبر: 1057954

سناتور ایالت ورمونت آمریکا با اشاره به تفاوت معنا دار سن امید به زندگی در میان فقیران و ثروتمندان آمریکا گفت که فقر در ثروتمندترین کشور تاریخ جهان، معادل محکوم به مرگ بودن است.

پیام توییتری عجیب سندرز

خبرگزاری فارس: «برنی سندرز» سناتور دموکرات ایالت ورمونت در پیامی توییتری به کاهش سن «امید به زندگی» در میان شهروندان کم در آمد آمریکایی پرداخت.

وی در این پیام توییتری نوشت: «در حال حاضر امید به زندگی در میان آمریکایی‌های کم در آمد 15 سال کمتر از ثروتمندان است. فقر در ثروتمندترین کشور تاریخ جهان (آمریکا) معادل محکوم به مرگ بودن است».

سندرز در پیام توییتری دیگر به ناتوانی مردم آمریکا در پرداخت هزینه‌های درمانی اشاره کرد.

این سناتور ایالت ورمونت در این پیام توییتری نوشت: «میلیون‌ها سالمند وجود دارند که توانایی پرداخت هزینه‌های دندان‌پزشکی، سمعک یا عینک را ندارد. این موضوع در ثروتمندترین کشور جهان غیرقابل قبول است.»

وی بامداد امروز نیز در پیام توییتری نوشته بود: «طی دوران همه‌گیری، ده‌های میلیون آمریکایی بیکار شدند. 22 میلیون آمریکایی می‌گویند که غذای کافی برای خوردن ندارند اما امروز در آمریکا، تعدادی از میلیاردرها 1.3 تریلیون دلار ثروتمندتر شدند. این چیزی است که یک اقتصاد تقلبی به آن شباهت دارد.»

سندرز چند روز پیش نیز در پیام توییتری دیگر از نابرابری‌ها در آمریکا انتقاد کرده و نوشته بود: «این غیر قابل قبول است که امروز در آمریکا بسیار پولدارها،‌ پولدارتر می‌شوند این در حالی است که خانواده‌های کارگران در حال تلاش هستند.ما ریاضت اقتصادی نمی‌خواهیم بلکه نیازمند اقتصادی هستیم که برای همه و نه اندک تعدادی کار کند.»

سندرز در ادامه پیام خود به آمارهایی در این کشور اشاره کرد.

بر اساس این آمار، 140 میلیون آمریکایی جزو کم درآمدها حساب شده و 92 میلیون نفر نمی‌توانند هزینه‌های خدمات درمانی را بپردازند.

در این آمار آمده که 50 میلیون آمریکایی قادر به تامین غذای خود نبوده و 40 میلیون با خطر بی خانمان شدن مواجه هستند.

بر اساس این آمار، 650 میلیاردر آمریکایی 1 تریلیون دلار ثروتمندتر شده‌اند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها