بیانیه اتحادیه اروپا پس از جلسه کمیسیون مشترک برجام

کد خبر: 1058380

اتحادیه اروپا در بیانیه ای پس از جلسه امروز کمیسیون مشترک برجام، به موضوعات مورد گفت و گو در این نشست پرداخت.

بیانیه اتحادیه اروپا پس از جلسه کمیسیون مشترک برجام

ایسنا: به نقل از پایگاه اینترنتی اتحادیه اروپا، این نهاد اروپایی پس از برگزاری نشست امروز کمیسیون مشترک برجام در بیانیه ای نوشت: نشست برجام(توافق هسته ای) روز جمعه، دوم آوریل به صورت مجازی برگزار شد. طبق برجام، کمیسیون مشترک مسئول نظارت بر اجرای توافق است. جلسه کمیسیون مشترک به نیابت از جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از طرف انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا برگزار شد و با مشارکت نمایندگان چین، فرانسه، آلمان، روسیه، انگلیس و ایران در سطح معاون وزیر امور خارجه و مدیران سیاسی وزارت خارجه این کشورها برگزار شد. 

در ادامه این بیانیه آمده است: طبق بیانیه مشترک وزرا در ۲۱ دسامبر، شرکت کنندگان نشست چشم انداز بازگشت کامل آمریکا به برجام را مورد ملاحظه قرار داده و بر آمادگیشان برای پرداختن موثر به این موضوع در طی اقدامی مشترک تاکید کردند. شرکت کنندگان همچنین بر تعهدشان نسبت به حفظ برجام تاکید کرده و درباره چگونگی اطمینان یافتن از بازگشت به اجرای کامل و موثر آن گفت و گو کردند. 

بیانیه اتحادیه اروپا می افزاید: حاضران در نشست توافق کردند که این جلسه کمیسیون مشترک هفته بعد در وین به منظور مشخص کردن اقدامات لغو تحریم ها و اجرای (توافق) هسته ای به طور شفاف، ادامه یابد که شامل برگزار کردن نشست های گروه های تخصصی مرتبط می شود. همچنین در این زمینه، هماهنگ کننده کمیسیون مشترک(جوزپ بورل) تماس های جداگانه در وین را با تمامی اعضای برجام و آمریکا افزایش خواهد داد. 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها