افشاگری یمن درباره چپاول درآمدهای نفتی این کشور

کد خبر: 1058525

وزیر نفت یمن، میزان چپاول درآمدهای نفتی یمن طی ۶ سال تجاوز ائتلاف سعودی - آمریکایی به این کشور را بیش از 19 تریلیون ریال یمن اعلام کرد.

افشاگری یمن درباره چپاول درآمدهای نفتی این کشور

خبرگزاری فارس: «احمد دارس» وزیر نفت و معاون یمن میزان خسارات وارده به بخش نفت و گاز یمن طی ۶ سال تجاوز و محاصره ائتلاف سعودی- آمریکایی را اعلام کرد.

وی در مصاحبه روز گذشته (۲ آوریل) تصریح کرد: ارزش درآمدهای نفتی و گازی چپاول شده از سوی نیروهای متجاوز یمن طی شش سال به بیش از ۱۹ تریلیون ریال یمنی می‌رسد.(هر هزار ریال یمن، ۳.۹۹ دلار آمریکاست)

دارس تصریح کرد: درآمدهای چپاول شده شامل درآمدهای نفتی پالایشگاه مأرب به ارزش ۱.۳ تریلیون ریال و درآمدهای مربوط به گاز خانگی به ارزش ۱.۳ تریلیون ریال می‌شود. ۲.۷ تریلیون ریال یمن نیز مجموع خسارات وارده به یمن دلیل توقف تولید گاز مایع و تبدیل تاسیسات بلحاف به یک پادگان نظامی برای اشغالگران است.

وزیر نفت یمن تاکید کرد که متجاوزان با هدف خفه کردن مردم یمن و ضربه زدن به ایستادگی آنها، بر ستون فقرات درآمدهای عمومی یمن چنبره زدند این در حالی است که درآمدهای نفتی و گازی حق همه مردم یمن است و ما در قبال این چپاول سازمان‌دهی شده و مستمر سکوت نخواهیم کرد.

از سوی دیگر، «علی معصار» سخنگوی شرکت گاز خانگی نیز به المسیره گفت: از آغاز تجاوز و محاصره یمن تا به امروز، درآمدهای گاز خانگی به طور کامل به حساب مزدوران در مأرب می‌رود. مزدوران از چپاول درآمدهای گاز خانگی دست برنداشته‌اند بلکه حتی هزینه آن را اخیرا بالا برده‌اند و این خود رنج جدیدی بر مردم یمن تحمیل کرده‌ است.

«سلیم الجعدبی» مدیر درآمدهای نفتی در وزارت دارایی یمن تابستان گذشته گفته بود که از زمان آغاز تجاوز به یمن، بیش از ۱۲۰ میلیون بشکه نفت به سرقت رفته است که ارزش کلی آنها به ۱۲ تریلیون ریال یمن می‌رسد واین مبلغ برای پرداخت حقوق کارمندان در یمن برای ۱۲ سال کفایت می‌کرد.

امارات و عربستان سعودی از فروردین ۱۳۹۴ با تشکیل ائتلافی، حمله به ملت یمن را کلید زدند و تا کنون نیز این حملات ادامه دارد. هدف اعلامی ریاض و ابوظبی بازگرداندن عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری فراری و مستعفی یمن بود که هنوز در این کار موفق نشده‌اند.

تاکنون گزارش‌های متعددی منتشر شده که نشان می‌دهد، شبه‌نظامیان حزب «الاصلاح» وابسته به «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن در حال قاچاق نفت این کشور و فروش آن به طرفهای خارجی هستند.

در فرآیند قاچاق نفت، شرکت نفتی «صافر» نقش اصلی را ایفا می‌کند و دهها تانکر حامل نفت خام سبک که از میادین نفتی استان «مأرب» استخراج می‌شود، توسط تروریستهای وابسته به هادی قاچاق می‌شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها