چه کشورهایی فردا را ماه رمضان اعلام کردند؟

کد خبر: 1060313

دیوان پادشاهی عربستان سعودی، امارات متحده عربی، کویت، بحرین و سوریه فردا و عمان پس‌فردا را رسما به عنوان اولین روز ماه مبارک رمضان اعلام کردند.

چه کشورهایی فردا را ماه رمضان اعلام کردند؟

 خبرگزاری فارس: عربستان سعودی و امارات متحده عربی، کویت، بحرین و سوریه شامگاه امروز (دوشنبه)، از رویت هلال ماه در این کشور‌ها خبر دادند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، دیوان پادشاهی این کشور اعلام کرد که دادگاه عالی عربستان فردا (سه‌شنبه) را به عنوان اولین روز ماه مبارک رمضان اعلام کرده است.

این اعلام درست پس از آن منتشر شد که منابع خبری سعودی لحظاتی پیش از رویت هلال ماه در رصدخانه «تمیر» در شمال عربستان خبر دادند.

حدود نیم ساعت پس از اعلام عربستان سعودی،‌ خبرگزاری رسمی امارات (وام) هم در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر فردا سه‌شنبه را به عنوان اولین روز ماه مبارک رمضان در این کشور اعلام کرد.

رادیو کویت نیز در این ارتباط خبر داد که فردا (سه‌شنبه) اولین روز ماه مبارک رمضان در این کشور خواهد بود.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی بحرین (بنا)، شورای عالی امور اسلامی این کشور نیز همچون سه کشور عربستان سعودی، امارات و کویت روز سه‌شنبه را اولین روز ماه مبارک رمضان اعلام کرد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز در این خصوص گزارش داد که شورای علمی-فقهی وزارت اوقاف این کشور فردا سه‌شنبه سیزدهم آوریل را اولین روز ماه رمضان اعلام کرده است.

با این حال، خبرگزاری رسمی عمان (اونا) گزارش داد که هلال ماه در این کشور رویت نشده از این رو چهارشنبه اولین روز ماه مبارک رمضان خواهد بود.

طبق گزارش وبگاه «الجزیره مباشر»،‌ مصر، یمن، عراق (اوقاف اهل سنت) و لبنان نیز فردا سه‌شنبه را اولین روز ماه مبارک رمضان اعلام کرده‌اند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها