واکنش وزیر خارجه سابق سوئد به حادثه نطنز

کد خبر: 1060323

وزیر خارجه سابق سوئد با انتقاد از اقدام تروریستی اخیر دریکی از تأسیسات هسته‌ای ایران، گفت مذاکرات هسته‌ای در مرحله حساسی قرار دارد.

واکنش وزیر خارجه سابق سوئد به حادثه نطنز

 خبرگزاری فارس: به دنبال حادثه روز یکشنبه در تاسیسات هسته‌ای نطنز در ایران، برخی مقام‌های خارجی واکنش نشان داده و این اقدام را محکوم کردند.

«یان الیاسن» وزیر خارجه سابق سوئد دوشنبه در توییتی در این زمینه نوشت: «حیرت انگیز است که خرابکاری‌های فرا سرزمینی و اقدام‌های خشونت آمیز به امری عادی تبدیل و حتی توسط برخی دولت‌ها پذیرفته شده است. گفت‌وگوهای ایران اینک در مرحله حساسی قرار گرفته است. اینک مکانی برای اقدام های  تحریک آمیز  یا قانون جنگل  وجود ندارد. امیدوارم که آرامش بر همه طرف‌ها حاکم شود.»

 «پیتر استانو» سخنگوی اتحادیه اروپا نیز درباره حادثه روز یکشنبه (22 فروردین) در تاسیسات غنی سازی نطنز واکنش نشان داد. این سخنگو اعلام کرد که اتحادیه اروپا «با نگرانی» در حال دنبال کردن حادثه روز گذشته در نطنز است.

«بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی روز یکشنبه از وقوع حادثه‌ در بخشی از شبکه توزیع برق تأسیسات غنی‌سازی نطنز خبر داد و گفت: «خوشبختانه این حادثه صدمات انسانی و آلودگی به دنبال نداشته و علل آن در دست بررسی است.»

«سعید خطیب‌زاده»سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره اتفاق روز گذشته اظهار داشت:«اتفاق ناگواری که در نطنز رخ داد و بارها رژیم صهیونیستی از قبل می‌گفت و این روزها هم از منابع متعدد شنیده می‌شود که تایید می‌کنند که این رژیم پشت این داستان بوده است.»

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه انتقام از رژیم صهیونیستی در زمان و مکانش انجام می‌شود، گفت:« سانتریفیوژهایی که دیروز در پی حادثه نطنز از مدار خارج شد از نوع IR1 بود و با سانتریفیوژهای پیشرفته جایگزین می‌شود.»

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها