تشدید جنایات سعودی‌ها علیه یمن در ماه رمضان

کد خبر: 1060697

جنگنده های ائتلاف سعودی یک منطقه در «صعده» یمن را بمباران کردند که به دنبال آن ۲ کودک یمنی به شهادت رسیدند.

تشدید جنایات سعودی‌ها علیه یمن در ماه رمضان

خبرگزاری مهر: به نقل از المسیره، همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، جنایات عربستان سعودی علیه مردم بی دفاع و بی گناه یمن نیز تشدید شده است.

بر اساس این گزارش، جنگنده های متجاوز سعودی مناطقی در یمن را به شدت هدف حملات هوایی قرار دادند. در این حملات منطقه «منبه» واقع در استان صعده بمباران شد.

رسانه های یمنی اعلام کردند که در جریان حملات مذکور ۲ کودک یمنی شهید و ۴ غیرنظامی دیگر به شدت زخمی شدند. حملات سعودی ها به یمن درحالی تشدید شده است که چندی پیش «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن از انجام جدیدترین عملیات های استراتژیک نیروهای یمنی علیه اهداف سعودی خبر داد.

وی اعلام کرد که یمنی ها در این عملیات، با ۱۷ پهپاد و ۲ موشک بالستیک، عمق خاک سعودی را هدف قرار دادند. سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: در عملیات یمنی ها، شرکت نفتی آرامکو در جده به وسیله ۱۰ پهپاد از نوع «صماد ۳» هدف قرار گرفت.

وی ادامه داد: در جریان عملیات مذکور همچنین پایگاه‌های نظامی عربستان سعودی در خمیس مشیط و جیزان به وسیله ۵ پهپاد K۲ و ۲ موشک بالستیک از نوع بدر ۱ هدف قرار گرفتند.

حمله خونین سعودی‌ها علیه غیرنظامیان یمنی در ماه مبارک رمضان

منابع یمنی گزارش دادند که در پی حمله نیروهای عربستان سعودی به شمال یمن، دو کودک به شهادت رسید و چهارتن دیگر مجروح شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع یمنی، عصر امروز (چهارشنبه)، از حمله خونین نیروهای سعودی به یکی از مناطق مرزی شمال یمن در استان صعده خبر دادند.

 شبکه «المسیره» به نقل از خبرنگار خود در این خصوص گزارش داد که در پی بمباران ائتلاف سعودی در منطقه «الرقو» در ناحیه «منبه» دو کودک به شهادت رسیده‌اند.

المسیره در ادامه همچنین گزارش داد که به دنبال این اقدام،  چهار تن دیگر از جمله دو زن مجروح شده‌اند.

مناطق مرزی یمن در شش سال گذشته همواره در معرض حملات موشکی و توپخانه‌ای ائتلاف سعودی و نیروهای مزربانی این کشور بوده است.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت، اقدام به تجاوز نظامی علیه یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرده است.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرده است و فقط با کشته و زخمی شدن هزاران یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور، گسترش قحطی، گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

پاتریوت‌ها و خلبانان یونانی در آستانه استقرار در عربستان

رسانه‌های یونانی از سفر دو مقام ارشد دولت یونان به ریاض جهت نهایی کردن استقرار سامانه‌های پدافندی پاتریوت و آموزش خلبانان عربستانی خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزیر امور خارجه و دفاع یونان در روزهای آتی برای امضای توافقنامه انتقال سامانه‌های ضدهوایی «پاتریوت» یونان به عربستان سعودی سفر می‌کنند.

به نوشته وبگاه «پروتاگون» «نیکوس دندیاس» وزیر امور خارجه و «نیکوس پاناگیوتوپولوس» وزیر دفاع یونان 20 آوریل  به ریاض سفر می‌کنند. سفر دو وزیر از قبل برنامه ریزی شده بود  و این دو کشور در ابتدای سال 2020 یک توافقنامه دفاعی امضا کردند.

به نوشته این روزنامه، یکی از اهداف یونان از این توافقنامه تشکیل ائتلافی راهبردی با کشورهای عرب منطقه است. این توافقنامه از جمله شامل استقرارسامانه‌های موشک «پاتریوت PAC-3» نیروی هوایی یونان به همراه گروهی از خلبانان این کشور است تا پرسنل سعودی را آموزش دهند. این مأموریت به دلیل بیماری همه گیر ماه‌ها به تعویق افتاد.

نشریه یونانی «ایکاثیمرینی» چندی قبل در این زمینه نوشته است که  گرایش یونان به سمت همکاری نظامی با عربستان به دلیل فشارهای آمریکا برای تحت فشار قرار دادن آتن برای حضور نظامی در منطقه خلیج فارس است. این روزنامه به نقل از برخی منابع مطلع نوشت که یونان دو نوبت از پاسخ دادن به درخواست‌های واشنگتن برای ارسال ناوچه به آب‌های خلیج فارس برای تقویت حضور نظامی دریایی واشنگتن و متحدانش در منطقه تحت فرماندهی آمریکا خودداری کرد.

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال»  نیز اخیرا طی یادداشتی ضمن بررسی عملیات‌های موفق نیروهای مقاومت یمن و عراق علیه عربستان سعودی، به ضعف و ناکامی سامانه‌های پدافندی سعودی اعتراف کرد. در این یادداشت آمده است که در حالی که دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در حال تجدیدنظر در رویکرد ایالات متحده آمریکا در قبال منطقه است، که گروه‌های مقاومت در یمن و عراق از شکاف‌های مستمر در سامانه‌های پدافندی سعودی بهره می‌جویند و حملاتی با دقت بالا علیه منافع  دولت سعودی انجام می‌دهند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها