گزارش رویترز از احتمال توافق موقت در مذاکرات وین

کد خبر: 1061727

خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات ایرانی از امکان پذیر بودن دستیابی به یک توافق موقت هسته‌ای خبر داد.

گزارش رویترز از احتمال توافق موقت در مذاکرات وین

باشگاه خبرنگاران جوان: خبرگزاری رویترز به نقل از برخی مقامات ایرانی نوشت ایران و قدرت‌های جهانی در خصوص چگونگی احیای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ که بعدا آمریکا از آن خارج شد، به برخی پیشرفت‌هایی دست یافته اند و یک توافق موقت می‌تواند راهی برای خرید زمان به منظور دستیابی به یک توافق دائم باشد.

خبرگزاری رویترز در ادامه نوشت: دیپلمات‌ها می‌گویند گام‌های متوالی از سوی هر طرف ممکن است راه حلی را در بر داشته باشد. این در حالی است که مقامات ایرانی به خبرگزاری رویترز گفته اند این مذاکرات حساس در وین ممکن است به توافقی موقت به منظور فضا دادن به روند دیپلماسی در جهت توافقی پایدار منجر شود.

رویترز به نقل از یک مقام ایرانی نوشت: ضرب الاجل ماه مه در حال نزدیک شدن است. آنچه در وین برای آینده نزدیک در حال بحث و بررسی است، رئوس یک توافق موقت بوده تا به تمامی طرف‌ها زمان بیشتری برای حل مسائل فنی پیچیده داده شود.

خبرگزاری رویترز همچنین به نقل از این مقام ایرانی نوشت که وی به قانونی که از سوی پارلمان ایران وضع شده، اشاره کرده که دولت را موظف می‌کند در صورت برداشته نشدن تحریم ها، موضع خود را در زمینه هسته‌ای سختگیرانه‌تر کند.

رویترز در ادامه گزارش خود به نقل از یکی دیگر از مقامات ایرانی می‌نویسد که در صورتی که توافق سیاسی در زمینه گام‌های فنی در جهت برداشته شدن تمامی تحریم‌ها حاصل شود، تهران ممکن است به منظور آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده خود در دیگر کشورها، غنی سازی خود را به ۲۰ درصد برساند.

به نوشته رویترز، ۲ میلیارد از درآمد نفتی ایران به واسطه تحریم‌های آمریکا در دیگر کشور‌ها به مانند کره جنوبی، عراق و چین بلوکه شده است. این مقام ایرانی می‌گوید: آزاد کردن دارایی‌های ایران، آغازی خوب است و یک توافق موقت به ما زمان می‌دهد تا بر روی برداشتن تمامی تحریم‌های ایران کار کنیم.

از سوی دیگر، شبکه الجزیره به نقل از خبرنگارخود اعلام کرد مذاکرات وین فردا در سطح نمایندگان وزرای خارجه کشور‌های ذی ربط در زمینه توافق هسته‌ای برگزار می‌شود.

گفتنی است پیشتر نیز لارنس نورمن، خبرنگار وال استریت ژورنال از برگزاری مذاکرات وین در خصوص برجام در سطح کارشناسان خبر داد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها