واکنش اردوغان به عملیات نظامی ترکیه در عراق

کد خبر: 1062526

رئیس‌جمهور ترکیه امروز بدون اشاره به حضور غیرقانونی نظامیان کشورش در عراق و سوریه بر خلاف منشور ملل متحد ادعا کرد: عملیات در عراق برای مقابله با تروریست‌ها در جنوب ترکیه است!

واکنش اردوغان به عملیات نظامی ترکیه در عراق

 خبرگزاری مهر: به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه امروز شنبه بدون اشاره به حضور غیرقانونی نظامیان کشورش در عراق و سوریه بر خلاف منشور ملل متحد و بدون اخذ مجوز از دولت های قانونی این کشورها در سخنانی ادعا کرد: هدف ما مقابله با حضور تروریست‌ها در مرزهای جنوبی کشورمان و از بین بردن تهدیدات از جانب آنهاست!

رئیس‌جمهور ترکیه که این سخنان را حین ارتباط با مرکز فرماندهی عملیات به اصطلاح ضدتروریستی ارتش این کشور در شمال عراق موسوم به «پنجه-رعد و پنجه-صاعقه» بیان می کرد، در این خصوص ادامه داد: تروریسم و گروه‌های تروریستی تجریه‌طلب هیچ جایی در آینده ترکیه، عراق و سوریه ندارند.

رجب طیب اردوغان در ادامه اضافه کرد: مصمم هستیم که تروریسم را ریشه‌کن کرده و شهروندانمان را به طور کامل از شر تروریسم نجات دهیم. در جریان این عملیات که مواضع، پناهگاهها و غارها هدف قرار داده شدند، تا کنون تعداد زیادی تروریست از پای درآمده‌اند.

وی در ادامه مدعی شد: این عملیات که با احترام به تمامیت ارضی عراق اجرا می‌شود، به برقراری صلح و ثبات در منطقه کمک خواهد کرد!

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها