پیام تهدیدآمیز تل‌آویو به حماس

کد خبر: 1062879

رژیم صهیونیستی از طریق نماینده سازمان ملل پیامی تهدیدآمیز به حماس ارسال کرده مبنی بر اینکه در صورت متوقف‌نشدن حملات راکتی به شهرک‌های صهیونیست‌نشین، نوار غزه را تحت حملات شدید قرار می‌دهند.

پیام تهدیدآمیز تل‌آویو به حماس

خبرگزاری فارس: منابع مطلع در تل‌آویو از ارسال پیام تهدیدآمیز و هشدار رژیم صهیونیستی به جنبش مقاومت اسلامی «حماس» خبر دادند.

خبرنگار نشریه عبری‌زبان «واللا نیوز» گزارش داد، این منابع می‌گویند در این پیام تاکید شده اگر شلیک راکت‌ها به اراضی اشغالی قطع نشود، اسرائیل نیز عملیات تهاجمی گسترده‌ای را علیه نوار غزه آغاز می‌کند.

بر این اساس، پیام تهدیدآمیز تل‌آویو را «تور ونزلند» نماینده جدید سازمان ملل در امور فلسطین اشغالی به حماس در نوار غزه و تشکیلات خودگردان در رام‌الله رسانده است.

به گفته این منابع، جلسه امروز کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی نیز برای تصمیم‌گیری درباره نحوه واکنش تل‌آویو به تداوم عملیات‌های راکتی از نوار غزه است.

پیشتر، روزنامه «جروزالم‌پست» گزارش داد کابینه امنیتی اسرائیل امروز ساعت سه بعدازظهر (به وقت محلی) تشکیل جسله می‌دهد تا تنش‌های اخیر با نوار غزه را بررسی کند. (جزئیات بیشتر)

شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه طی سه شب اخیر ناآرام بوده و شلیک پی‌درپی راکت‌های گروه‌های مقاومت به این مناطق، خواب را از چشمان صهیونیست‌ها ربوده بود.

خبرنگار واللا نیوز به نقل از این منابع نوشت: «ونزلند امروز با مقام‌های ارشد اسرائیلی دیدار کرد تا به کاهش تنش در نوار غزه کمک کند. او متعاقبا به مصر و اردن سفر می‌کند تا درباره وقایع اخیر و لزوم تنش‌زدایی توسط همه طرف‌ها، گفت‌وگو کند».

بر این اساس، مقام‌های صهیونیست به نماینده سازمان ملل گفتند که بستن محدوده ماهیگیری در سواحل نوار غزه، آخرین اقدامی است که تل‌آویو به‌عنوان واکنش غیرنظامی به حملات راکتی اخیر انجام داده و پاسخ بعدی به شکل نظامی و با عواقب جدی خواهد بود.

در ادامه این گزارش آمده است: «پیامی که اسرائیل خواستار انتقال آن به حماس شد، این است که اسرائیل فعلا با حماس درخصوص نوار غزه تفاهم داشته و آماده است آن را ادامه دهد. اما اگر شلیک راکت‌ها ادامه یابد، اسرائیل نیز خویشتن‌داری نمی‌کند».

خبرنگار واللانیوز همچنین نوشت، مقام‌های صهیونیست به نماینده سازمان ملل گفتند که به‌نظر آنها «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان در روزهای آینده، تعویق انتخابات پارلمانی فلسطین در تاریخ ۲۲ می را اعلام می‌کند.

آنها همچنین از ونزلند خواستند که به حماس و تشکیلات بگوید که تل‌آویو نمی‌پذیرد به اختلافات سیاسی درون‌فلسطینی حول انتخابات، کشیده شود.

تنش‌ها در سرزمین‌های اشغالی پس از آن آغاز شد که جوانان فلسطینی از ابتدای ماه مبارک رمضان به علت اقدام نظامیان رژیم صهیونیستی در ممانعت از ایجاد تجمع و برگزاری مراسم به مناسبت این ماه مبارک در شهر قدس و به ویژه در اطراف مسجد الاقصی با نیروهای صهیونیست چند بار درگیر شدند تا اینکه شامگاه پنجشنبه، درگیری‌های میان دو طرف به شدت تشدید شد و هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در این درگیری‌ها، بیش از ۱۰۰ فلسطینی مجروح شدند.

پس از این اعلام، جمعه شب اتاق مشترک گروه‌های مقاومت مستقر در نوار غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «قدس و مسجد الاقصی خط قرمز و مقاومت فصل الخطاب است». تنها پس از گذشت حدود ۴۰ دقیقه از صدور این بیانیه، حمله راکتی گسترده نیروهای مقاومت به شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف غزه خبر دادند.

 سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در این خصوص اعلام کرد که در حمله بامدادی ۳۶ راکت  از نوار غزه به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف شلیک شده و تنها شش راکت از ۳۶ راکت شلیک شده رهگیری شده است.

ساکنان نوار غزه نیز بامداد یکشنبه راهپیمایی‌های شبانه‌ای را در مناطق مرزی برای حمایت از مردم قدس اشغالی و مقاومت آنها در برابر نظامیان صهیونیست، برگزار کردند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها