جولان کرونا در اروپا

کد خبر: 1062897

نخست وزیر ایالت زاکسن آلمان که اخیرا به روسیه سفر کرده خواستار تایید مستقل واکسن روسی "اسپونیک وی" در کشورش شده و کشورهای اروپایی هم یکی پس از دیگری پروازها از هند را متوقف می‌کنند.

جولان کرونا در اروپا

 خبرگزاری تسنیم: کرونا در اروپا همچنان جولان داده و عواقب سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بیشتری به بار می آورد.

طرح آزادی‌های بیشتر برای افراد واکسینه شده در دستور کار دولت آلمان

جدیدترین اخبار کرونا از اروپا حاکی از آن است که وزیر حمل و نقل آلمان از طرح قائل شدن امتیازاتی برای افراد واکسینه شده علیه کرونا در انجام سفرها حمایت کرده و گفت: برای این افراد باید به زودی دیگر هیچ گونه تست گیری و قرنطینه در سفرها انجام نگیرد.

وی افزود: به این ترتیب سفرها امکان پذیر شده و در تابستان کمی آزادی های بیشتر باز می گردد.

صدر اعظم آلمان و نخست وزیران ایالات آلمان قرار است امروز بعد از ظهر در یک نشست واکسیناسیون گرد هم آیند. قرار است در این نشست ویدئویی به این مسئله پرداخته شود که کدام محدودیت های کرونایی باید برای افراد واکسینه شده لغو شود.

گسترش کمپین واکسیناسیون در انگلیس به گروه جوانان

دولت انگلیس هم کمپین واکسیناسیون علیه کرونا را به افراد جوان تر هم گسترش داده و وزیر بهداشت این کشور امروز ( دوشنبه) اعلام کرد: خبر عالی امروز صبح این است که حالا می توانیم به افراد 44 ساله هم واکسن بزنیم. بر اساس گزارش های منتشر شده در جریان هفته جاری قرار است همچنین از افراد 40 تا 43 ساله هم برای دریافت واکسن دعوت به عمل آید.

به گفته وزیر بهداشت انگلیس در بین افراد بالای 50 سال در این کشور حدود 95 درصد حداقل یک بار واکسینه شده اند. بیش از نیمی از انگلیسی ها تا به حال اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده اند و تا اواخر ژوئن قرار است همه اولین دوز واکسن را دریافت کنند.

بیش از 11 هزار ابتلای روزانه در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 11907 مورد ابتلای جدید به کرونا در عرض 24 ساعت و 60 مرگ کرونایی جدید خبر داد. به این ترتیب شمار مبتلایان در عرض یک هفته به ازای هر 100 هزار نفر به 169.3 رسیده است.

شهروندان آمریکایی واکسینه شده می‌توانند به اروپا سفر کنند

"اورزو لا فون در لاین"، رئیس کمیسیون اروپایی هم روز گذشته در مصاحبه ای اعلام کرد که شهروندان آمریکایی واکسینه شده علیه کرونا از ماه های آینده می توانند به اروپا سفر کنند.

بر اساس این گزارش، اظهارات رئیس کمیسیون اروپا نشانگر کاهش محدودیت های سفر از سوی کشورهای اروپایی است.

وی افزود: 27 عضو اتحادیه اروپا بدون قید و شرط همه کسانی را که با واکسن های مورد تایید سازمان داروی اروپا واکسینه شده باشند، قبول خواهند کرد.

سازمان داروی اروپا 3 واکسن مورد استفاده در آمریکا را تایید کرده است. رئیس کمیسیون اروپا به زمان دقیق از سرگیری سفرها اشاره نکرده است.

اروپا به هند کمک می‌کند

کمیسیون اروپا نیز روز گذشته مکانیزم محافظت مدنی اتحادیه را فعال کرد و گفت که در تلاش برای ارسال اکسیژن و دارو به هند پس از دریافت درخواست از طرف دهلی است.

مقامات آلمانی و انگلیسی هم در اظهاراتی وعده های کمک به هند برای غلبه بر بحران کرونا را داده‌اند.

مجارستان: واکسن روسی اسپوتنیک موثرترین واکسن در جهان است

نتیجه تحقیقات انجام شده در مجارستان نشان داده که در بین 5 واکسن استفاده شده برای واکسیناسیون مردم این کشور، "اسپوتنیک-وی" موثرترین و ایمن‌ترین دارو برای مقابله با عفونت کووید-19 است.

دولت مجارستان آخرین اطلاعات درباره تحقیقات مربوط به ایمنی 5 واکسن علیه ویروس کرونا را منتشر کرد و بر اساس این اطلاعات، داروی "اسپوتنیک-وی" بهترین نتایج از لحاظ ایمنی و موثر بودن در برابر بیماری کووید-19 را بدست آورده است.

بر اساس این تحقیقات، واکسن "اسپوتنیک-وی" در 100 هزار مورد واکسیناسیون انجام شده با آن، بهترین نتیجه ایمنی و تأثیر در مقابله با عفونت کرونا را نشان داده است.

لازم به یادآوری است که مجارستان در ماه ژانویه (دی ماه) نخستین کشور عضو اتحادیه اروپا بود که استفاده اضطراری از واکسن اسپوتنیک-وی را مورد تأیید قرار داد.

سپس وزرای امور خارجه روسیه و مجارستان در اواسط ماه مارس (اسفند ماه) همکاری دوجانبه برای مبارزه با عفونت کرونا و روند استفاده از این واکسن روسی را مورد بررسی قرار دادند.

پس از آن، "پیتر سی‌یارتو" وزیر خارجه مجارستان واکسن "اسپوتنیک-وی" را برای واکسیناسیون خود انتخاب کرد.

تمایل بالای شهروندان اتریشی برای تزریق واکسن روسی

در اتریش تعداد شهروندانی که مایلند تنها با استفاده از واکسن روسی "اسپوتنیک-وی" واکسینه شوند، در حال افزایش است.

وزیر بهداشت اتریش، با اعلام این مطلب یادآور شد که منوط به تأیید آژانس دارویی اروپا، وی نیز شخصاً به موثر بودن و ایمنی واکسن روسی علیه کرونا اعتراف می‌کند.

وی همچنین گفت: «من در این رابطه کاملاً واقع بین هستم و اگر در ماه سپتامبر (شهریور ماه) یک میلیون دز از واکسن روسی در اختیار ما باشد، نیاز بیشتری به این دارو نخواهیم داشت. چرا که برخی شهروندان ما از هم اکنون می‌گویند که تنها مایل هستند با استفاده از واکسن اسپوتنیک روسیه واکسینه شوند.»

اخیراً "سباستین کورتس" صدراعظم اتریش اعلام کرده بود که این کشور قصد دارد مذاکرات مستقیمی را با طرف روسی برای استفاده از واکسن "اسپوتنیک-وی" انجام دهد. به گفته وی، جدی شدن این تصمیم وین بستگی به زمان تأیید رسمی این داروی روسی از سوی اتحادیه اروپا دارد.

درخواست مقام آلمانی برای تایید واکسن روسی در آلمان

"مایکل کرتشمر"، نخست وزیر ایالت زاکسن که اخیرا به روسیه سفر کرده بود و دیدارهایی با مقام های این کشور داشت خواستار تایید واکسن های خارجی از جمله واکسن روسی اسپوتنیک وی در آلمان شد حتی قبل از اینکه این واکسن ها از طرف اتحادیه اروپا تایید شود.

وی تاکید کرد: ما به راه های عملی برای مناطق مرزی نیاز داریم و به عنوان یک کشور با شبکه های بین المللی باید واکسن های دیگر کشورها را به رسمیت بشناسیم.

این مقام آلمانی افزود: به محض تایید واکسن روسی اسپوتنیک وی در اروپا دیگر این مسئله مطرح نیست، اما تا آن زمان ما به مقررات مربوطه در این راستا نیاز داریم.

توقف پروازها از هند به کشور هلند

کشور هلند هم از امروز ( دوشنبه) پروازهای مسافربری از هند به این کشور را متوقف کرده است. به گفته وزیر حمل و نقل هلند این محدودیت ها باید تا اول ماه می ادامه یابد. شرایط کرونایی هند اخیرا بسیار حاد شده و بسیاری کشورها ممنوعیت پروازها از این کشور را در دستور کار قرار داده‌اند.

210 تست کرونای مثبت در پارلمان آلمان از ابتدای شیوع کرونا

از زمان شیوع کرونا در آلمان حدود 210 تست کرونای مثبت در پارلمان آلمان ثبت شده است. بر اساس اطلاعات منتشر شده 32 مورد از تست های مثبت برای نمایندگان، 41 مورد کارکنان مستقیم ، 49 مورد کارکنان فراکسیون ها و 74 مورد کارکنان بخش مدیریت و 14 مورد خدمات رانندگی و نظافت بوده‌اند.

در مجموع حدود 10 هزار کارمند در پارلمان آلمان کار می کنند. در هفته جاری 3 مورد تست کرونای مثبت و هفته گذشته 5 مورد کرونای مثبت در این نهاد آلمانی وجود داشته است.

وضعیت اضطراری کرونایی در اسلواکی تمدید می‌شود

دولت اسلواکی می خواهد وضعیت اضطرار کرونایی که از اوایل اکتبر در این کشور اعمال شده را تمدید کند. در حال حاضر وضعیت اضطرار کرونایی در این کشور تا 28 آوریل ادامه دارد.

بر اساس اطلاعات رسمی مربوط به روز یکشنبه در این کشور در عرض 24 ساعت 1728 نفر به کرونا مبتلا شده و حدود 37 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند. اسلواکی حدود 5.5 میلیون نفر سکنه دارد.

بازداشت یک ناقل کرونایی در جزیره مایورکای اسپانیا

در جزیره مایورکای اسپانیا، پلیس فردی را به اتهام "بیمار کردن" حداقل 22 نفر بازداشت کرده است.

به گزارش پلیس، این فرد علیرغم تب و سرفه و انجام آزمایش "PCR" برای پی بردن به ابتلا به کرونا، بدون این که منتظر نتیجه آزمایش بماند باز هم به محل کارش رفته و تعدادی را آلوده کرده است.

تحقیقات پلیس وقتی آغاز شد که در ماه ژانویه در شهر ماناکور این جزیره افرادی به کرونا مبتلا شدند.

همکاران این مرد 40 ساله به پلیس گفته‌اند که "وقتی از او خواستیم حتی با 40 درجه تب به خانه برود، امتناع کرد". ‌آن‌ها افزوده‌اند :«حتی موقع سرفه کردن نیز ماسک خود را پایین می‌آورد و می‌گفت می‌خواهم همه‌تان را به کرونا آلوده کنم».

پس از مثبت شدن تست "پی‌سی‌آر"، افراد نزدیک به او نیز مورد آزمایش قرار گرفتند. این مرد در محل کارش پنج نفر از همکاران را آلوده کرده بود که آن‌ها نیز ویروس را به اعضای خانواه خود منتقل کردند و از این طریق 22 نفر مبتلا به کرونا شدند.

به گزارش پلیس اسپانیا، او همچنین سه نفر را در باشگاه پرورش اندام به ویروس کرونا آلوده کرده بود که آن‌ها نیز ویروس را به اعضای خانواد منتقل کرده بودند. خوشبختانه از این افراد کسی کارش به بیمارستان نکشیده است.

جدیدترین آمارهای کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه در عرض 24 ساعت 24,465 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 145 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم در عرض 24 ساعت 1,712 به کرونا مبتلا شده‌اند و 11 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در ایتالیا هم در عرض 24 ساعت 3,158 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 217 نفر بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 5,498,044 نفر از آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده‌اند و 102,858 بر اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در انگلیس هم تاکنون 4,404,882 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 127,428 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 3,962,674 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 119,238 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

جدیدترین آمارها نشان می‌دهد که در اسپانیا هم تا به حال 3,468,617 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 77,591 نفر هم اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در آلمان هم تا به حال 3,298,201 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 82,237 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها