اظهارات مشاور پوتین علیه رئیس جمهور بلاروس خبرساز شد

کد خبر: 1062905

سخنگوی کاخ کرملین با بیان این مطلب که اظهارات مشاور پوتین علیه رئیس جمهور بلاروس، موضع شخصی خود وی بوده، تاکید کرد که پوتین و مسکو این اظهارات را تایید نمی‌کنند.

اظهارات مشاور پوتین علیه رئیس جمهور بلاروس خبرساز شد

 خبرگزاری مهر: به نقل از تاس، در پی اظهارات «والنتین یوماشف» مشاور افتخاری رئیس جمهور روسیه در خصوص دلیل تنش‌های داخلی میان دولت بلاروس و معترضین، سخنگوی کاخ کرملین طی سخنانی این اظهارات را موضع شخصی خود وی دانسته و اعلام کرد سخنان یوماشف به هیچ عنوان موضع رسمی شخص پوتین و مسکو نیست.

بر اساس این گزارش، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین در پاسخ به این سوال خبرنگاران که آیا اظهارات یوماشف بازتاب دهنده نظر شخص پوتین است یا خیر و اینکه آیا اساساً رئیس جمهور روسیه از چنین اظهاراتی پیش از مطرح شدن آنها با خبر بوده یا نه، گفت: پاسخ هر دو سوال منفی است. این اظهارات مسلماً هیچ ارتباطی با نقطه نظرات پوتین نداشته و به معنای موضع رسمی دولت روسیه نیز نمی‌باشند.

لازم به ذکر است نشریه «فوربس» پیشتر در گفتگو با یوماشف، نظر وی را در خصوص تنش‌های داخلی بلاروس میان دولت و معترضین پرسیده بود و مشاور پوتین نیز گفته بود از زمان برگزاری انتخابات سال ۱۹۹۴ و انتخاب «الکسندر لوکاشنکو» به سمت ریاست جمهوری، دیگر پرونده انتخابات در بلاروس بسته شده و وی ۲۶ سال است که قدرت را در دست دارد. مردم نیز به همین دلیل به خیابان‌ها آمده‌اند. ‌

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها