عاقبت روابط روسیه و آمریکا چه می شود؟

کد خبر: 1063339

وزیر خارجه روسیه روابط کنونی آمریکا و کشورش را بدتر از دوران جنگ سرد خواند.

عاقبت روابط روسیه و آمریکا چه می شود؟

باشگاه خبرنگاران جوان: به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه امروز چهازشنبه در سخنانی اعلام کرد روابط کشورش با آمریکا اکنون بدتر از حتی جنگ سرد شده است و این بخاطر عدم احترام متقابل است.

سرگئی لاوروف اعلام کرد مسکو آماده عادی سازی روابط با واشنگتن است؛ اما در عین حال هشدار داد که آمریکا باید از ژست حاکمیتی که متحدانش را علیه روسیه و چین متحد می‌کند، دست بردارد.

او در ادامه هشدار داد در صورتی که آمریکا از یک گفت و گوی احترام آمیز دوجانبه بر اساس توازن منافع دست بکشد، شرایط به حالت جنگ سرد و یا بدتر آن می‌شود..

لاوروف در مصاحبه تلویزیونی خود گفت: در طول جنگ سرد تنش‌ها در حال اوج گیری بود و اوضاع بحرانی خطرناک اغلب رخ می‌داد؛ اما احترام متقابل وجود داشت. به نظر من اکنون کمبود این مسأله احساس می‌شود.

اوایل ماه جاری میلادی، دولت جو بایدن، تحریم‌هایی را علیه روسیه به ادعای مداخله در انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا و نیز به ادعای دست داشتن در حمله سایبری به سازمان‌های فدرال آمریکا تحریم کرد؛ اقدامی که با تکذیب مسکو روبرو شد.

همچنین گفتنی است آمریکا دستور اخراج ده دیپلمات روسیه را داده است و ده‌ها شرکت و فرد را هدف قرار داده و محدودیت‌های جدیدی بر توانایی روسیه برای وام گرفتن اعمال کرده است.

روسیه نیز در مقابل در اقدامی تلافی جویانه ۱۰ دیپلمات آمریکایی را اخراج کرد و ۸ مقام سابق و فعلی آمریکا را نیز در لیست سیاه قرار داد.

دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با وجود اعمال تحریم ها، خواهان تنش زدایی و باز کردن در‌ها برای همکاری با روسیه در مناطقی مختلف شده است.

بورل: روابط با روسیه به پایین‌ترین سطح رسیده است

مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا روابط با روسیه را در پایین‌ترین سطح ارزیابی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الجزیره، جوزپ بورل، مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: روابط ما با روسیه به پایین‌ترین سطح رسیده و به هر اقدامی از طرف آن که ما را تهدید کند، پاسخ خواهیم داد.

وی افزود: حضور نظامی روسیه نزدیک مرز‌های اوکراین، بر اوضاع امنیتی منطقه تاثیر گذاشته است.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا نیز امروز در اظهاراتی گفتگو با روسیه را سازنده و به نفع دو ملت دانست.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها