ولکنش انگلیس به تعویق انتخابات فلسطین

کد خبر: 1063809

وزیر خارجه انگلیس ضمن ابراز تاسف از به تعویق افتادن انتخابات فلسطین، خواستار تعیین تاریخی جدید برای برگزاری انتخابات شد.

ولکنش انگلیس  به تعویق انتخابات فلسطین

خبرگزاری فارس: «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس در واکنش به تعویق انتخابات فلسطین، ضمن ابراز تاسف، خواستار تعیین تاریخی جدید برای برگزاری آن شد.

راب اعلام کرد: ناامیدکننده است که انتخابات در سرزمین‌های اشغالی فلسطین به تعویق افتاده است. مردم فلسطین باید از حقوق دموکراتیک خود بهره ببرند—و اسرائیل باید مطابق با توافقنامه اسلو به فلسطینی‌ها در اورشلیم شرقی (قدس شرقی اشغالی) اجازه رای دادن بدهد.

وی افزود: انتخابات مدت‌هاست به تاخیر افتاده و من خواهان تعیین سریع تاریخ جدید هستم.

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بامداد جمعه به طور رسمی به تعویق افتادن انتخابات در سرزمین‌های فلسطین را اعلام کرد و گفت که برگزاری انتخابات منوط به امکان مشارکت قدس اشغالی در این انتخابات است.

پبشتر برخی رسانه‌ها اعلام کرده بودند که به خاطر عدم پذیرش برگزاری انتخابات در قدس اشغالی از سوی تل‌آویو، احتمال دارد که محمود عباس انتخابات را به تعویق بیاندازد.

انتخابات پارلمانی فلسطین قرار بود پس از ۱۵ سال وقفه، در تاریخ بیست‌ودوم مه ۲۰۲۱ (یکم خرداد ۱۴۰۰)، انتخابات ریاستی در تاریخ سی‌ویکم ژوئیه ( ۹ مرداد ۱۴۰۰) و همچنین انتخابات شورای ملی در روز ۳۱ اوت (۹ شهریور) در فلسطین برگزار شود.

پیشتر «نیکلای ملادینوف» هماهنگ کننده سازمان ملل در امور خاورمیانه هم خواستار تعیین زمان جدیدی برای انتخابات فلسطین شده بود.

از سوی دیگر «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه به این مسئله واکنش نشان داد.

بورل با صدور بیانیه‌ای گفت: «تصمیم به تعویق انداختن انتخابات از پیش برنامه‌ریزی‌شده فلسطین که شامل انتخابات پارلمانی در تاریخ ۲۲ مه نیز می‌شد، بسیار ناامیدکننده است».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها