ماجرای عجیب سفرهای وزیر نیروی دریایی دولت ترامپ

کد خبر: 1064776

وزیر نیروی دریایی دولت سابق آمریکا با وجود شیوع ویروس کرونا، ظرف چند ماه، ۲۲ سفر داخلی و خارجی با هزینه دولت انجام داده بود.

ماجرای عجیب سفرهای وزیر نیروی دریایی دولت ترامپ

خبرگزاری فارس: «کِنِت برایت‌وِیت» وزیر نیروی دریایی سابق آمریکا ظرف ماه‌های پایانی دولت «دونالد ترامپ» هزینه هنگفتی را خرج سفر به کشورهای مختلف کرده است.

به نوشته روزنامه «یواِس‌اِی تودی»، این مقام آمریکایی ظرف هشت ماه پایانی دولت ترامپ نزدیک به ۲.۴ میلیون دلار برای ۲۲ سفر داخلی و خارجی از جمله به مقصد کشورهایی نظیر انگلیس، نروژ، بحرین، هند، ایتالیا و ژاپن صرف کرده بود.

برایت‌ویت فقط در یک مورد از این سفرها، به «وِیک آیلند» جزیره مرجانی کوچکی در اقیانوس آرام سفر کرده بود که به گفته سخنگوی نیروی دریایی آمریکا هیچ نیروی نظامی و پایگاهی در آن مستقر نیست.

مدیر اجرایی «پروژه نظارت بر دولت»، سفر وزیر نیروی دریایی آمریکا به این جزیره را «سوءاستفاده پرهزینه از قدرت» توصیف کرد.

به گفته دو مقام وزارت دفاع، این سفرها در حالی صورت گرفته است که اکثر مقامات ارشد دولت، به‌خاطر شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا اجازه انجام سفر نداشته‌اند.

علاوه بر این، برایت‌ویت فقط ۲۴ هزار دلار از پول دولت آمریکا را برای سفر به هاوایی به همراه خانواده و تماشای بازی فوتبال نظامیان صرف کرده است.

این در حالی است که «توماس مولدی» وزیر نیروی دریایی آمریکا پیش از برایت‌وایت، پس از مشاجره با ترامپ بر سر شیوع ویروس کرونا در ناو هواپیمابر «یو اس اس تئودور روزولت» مجبور به استعفا شده بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها