احتمال اصابت بقایای موشک چینی به مناطق مسکونی چقدر است؟

کد خبر: 1064783

منابع خبری می‌گویند اگرچه احتمال سقوط بقایای موشک چینی در مناطق مسکونی زمین وجود دارد، این احتمال کم است.

احتمال اصابت بقایای موشک چینی به مناطق مسکونی چقدر است؟

 خبرگزاری فارس: منابع خبری گزارش داده‌اند احتمال سقوط بقایای موشک فضاپیمای چینی به مناطق مسکونی زمین کم است.

پایگاه «یاهونیوز» گزارش داده با آنکه احتمال دارد این موشک ۲۱ تنی در مناطق مسکونی سقوط کند احتمال بیشتر این است که چنین اتفاقی رخ ندهد، زیرا بخش اعظم سطح زمین را آب تشکیل می‌دهد و بخش زیادی از زمین‌های موجود در کره زمین، بایر هستند.

یک کارشناس مسائل فضایی در گفت‌وگو با شبکه خبری «سی‌ان‌ان» گفت خطر ایجاد خسارت به دلیل سقوط این موشک، «بسیار اندک» است.

پیش‌بینی می‌شود موشک ۲۱ تنی «لانگ‌مارچ ۵ بی» روز شنبه ۸ ماه می (۱۸ اردیبهشت) وارد جو زمین شود. فرماندهی فضایی آمریکا گفته در حال رصد بقایای این موشک است. 

پایگاه یاهونیوز گزارش داده هنوز مشخص نیست این موشک به کدام نقطه زمین اصابت خواهد کرد. محل دقیق سقوط اصابت بقایای این موشک، ساعاتی قبل از بازگشت به جو زمین مشخص خواهد شد.

«جاناتان مک‌داول»، یک اخترشناس در مرکز ستاره‌شناسی هاروارد-اسمیتسونیان به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت سرعت حرکت این موشک ۱۸۰۰۰ مایل در ساعت است که به معنی آن است که هر گونه تغییر کوچک در مدار آن در مسیر حرکتش تغییر محسوس ایجاد خواهد کرد.

شبکه خبری رویترز گزارش داده بر اساس مدار فعلی این موشک می‌توان انتظار داشت بقایای آن در نیویورک، مادرید، پکن و حتی جنوب شیلی یا نیوزلند سقوط کند.

کارشناسان می‌گویند انتظار می‌رود بخش زیادی از این موشک به محض ورود به جو زمین سوخته و منهدم شود اما احتمال دارد بخشی از بقایای آن به زمین برسد.

  چن چند روز پیش اعلام کرد اولین بخش ایستگاه فضایی خود را در مدار نزدیک زمین پرتاب کرده است. این موشک قرار بود در اقیانوس فرد بیاید اما از کنترل خارج شد و به سمت زمین حرکت می‌کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها