واکنش نتانیاهو به فشارها بر عدم شهرک سازی در قدس

کد خبر: 1065255

نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه اعلام کرد، این رژیم به شدت فشارهای بین‌المللی با هدف ممانعت از توسعه شهرک سازی در قدس اشغالی را رد می‌کند.

واکنش نتانیاهو به فشارها بر عدم شهرک سازی در قدس

ایسنا: روزنامه القدس العربی نوشت، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ابتدای جلسه دولت آخرین تحولات وضعیت قدس را بررسی کرد که این روزها صحنه درگیری‌ها میان فلسطینی‌ها و پلیس رژیم صهیونیستی است.

وی گفت: اعمال فشارها با هدف منع ما از ساخت و ساز در قدس این روزها افزایش یافته است و بهترین دوستانمان به ما اعلام کرده‌اند که قدس پایتخت اسرائیل است و ما ساخت و ساز در آنجا را ادامه می‌دهیم.

نتانیاهو نسبت به تضمین آزادی عبادت در قدس و عدم وقوع آشوب در این شهر متعهد شد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی این اظهارات را پس از آن مطرح می‌کند که محکومیت‌های بین‌المللی درباره عملیات تخلیه ادعایی فلسطینی‌ها از منازل خود در قدس که شهرک نشینان یهود خواستار مالکیت آن هستند، افزایش یافته است‌.

همچنین هیئت امور اسرا و آزادگان فلسطین اعلام کرد، مقامات صهیونیستی در طول روزهای گذشته ده‌ها تن از مردم قدس را که در مخالفت با سیاست‌های رژیم صهیونیستی دست به تظاهرات زده‌اند، بازداشت کرده‌اند.

این هیئت اعلام کرد، مقامات اشغالگر در حمله وحشیانه علیه قدس و مردم آن که به دستور سطح سیاسی رژیم و به دست سرویس‌ها و نیروهای اشغالگر اجرایی می‌شود علاوه بر بازداشت تعدادی از اهالی قدس، برای برخی دیگر احضاریه فرستادند.

هیئت امور اسرا و آزادگان در بیانیه خود اعلام کرد، تعدادی از نیروهای جنبش فتح از جمله شادی مطور، دبیرکل فتح در قدس، دبیرکل منطقه واد الجوز و تعدادی از مقامات در این جنبش را بازداشت کرده اند.

براساس این بیانیه در جریان بازداشت‌ها اکثر قریب به اتفاق بازداشت شدگان مورد آزار و اذیت و ضرب و شتم شدید قرار گرفتند که باعث زخم، شکستگی و کبودی در بدن آنها شده است.

این هیئت اعلام کرد، مقامات اشغالگر با ممانعت از ورود فلسطینی‌ها به شهر قدس و حملات مداوم به نمازگزاران با شلیک گازهای اشک آور و بمب‌های صوتی، گلوله‌های لاستیکی و ایجاد موانع در مقابل شهروندان، نمازگزاران و رهگذران، اقدامات نژادپرستانه خود را روزانه تشدید می‌کنند.

رژیم صهیونیستی، غزه را مجازات کرد/ ممانعت از رفت‌وآمد بازرگانان از گذرگاه بیت حانون

مسؤولان رژیم صهیونیستی از تصمیم چند روز قبل خود صرف نظر کرده و تصمیم به تعلیق آمد و شد بازرگانان از طریق گذرگاه بیت حانون "ایرز" گرفتند.

به گزارش ایسنا، به نقل از القدس العربی چاپ لندن، صالح الزق، مسؤول سازمان امور مدنی فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که اسرائیل به صورت غیرمنتظره تصمیم سابق خود را درخصوص اعطای مجوز ورود به بازرگانان دارنده کارت (BMC) از طریق گذرگاه بیت حانون "ایزر" به سمت اسرائیل، کرانه باختری و قدس تغییر داده و ورود آنها را تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآورد.

وی گفت که این تصمیم از جانب اسرائیلی‌ها شفاف نیست و توجیهی ندارد و سازمان امور مدنی در تمامی سطوح با طرف اسرائیلی در تماس است تا مانع از این تصمیم شود و ورود تاجران از سرگرفته شود.

الزق روز جمعه گذشته اعلام کرد که اسرائیل با خروج بازرگانان دارای کارت (BMC) از طریق گذرگاه بیت حانون در شمال نوار غزه موافقت کرده است.

با آغاز همه گیری کرونا، مسؤولان رژیم صهیونیستی از بیش از یک سال قبل مانع ورود تاجران غزه از گذرگاه ایزر با بهانه‌های مختلف شده‌اند که این امر بر انتقال کالاهای اساسی برای ساکنان محاصره شده نوار غزه بسیار تاثیر گذاشته است.

صرف نظر کردن رژیم صهیونیستی از تصمیم سابق خود در سایه تنش‌ها در اراضی فلسطین رخ داده است.

کارشناسان اسرائیلی: سیاست اشتباه ارتش اغلب نگران کننده است

کارشناسان رژیم صهیونیستی اذعان کردند که ارتش رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینی‌ها و گروه‌های مقاومت فلسطین شکست خورده است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه رای الیوم، "یوآو لیمور"، تحلیلگر نظامی صهیونیستی با انتشار یادداشتی در روزنامه عبری زبان "یسرائیل هیوم" اظهار کرد که حملات مسلح اخیر در کرانه باختری و پرتاب موشک از غزه به سمت اراضی اشغالی بدین معنا است که تلاش‌های ارتش رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از موج جدید عملیات نظامی فلسطینی‌ها بی‌نتیجه بوده‌اند.

وی ادامه داد: ارتش اسرائیل در این هفته طبق معمول اقدامات تاکتیکی و استراتژیکی را انجام می‌دهد و این در حالی است که جنبش حماس به دنبال راهی برای نگه داشتن نام خود در عناوین خبری است. حماس به خوبی می‌داند که قدس یک موضوع کاملاً متفاوت است و شور مذهبی در ماه رمضان افزایش می‌یابد.

در ادامه این یادداشت آمده است: ارتش اسرائیل برای احتمال ازسرگیری درگیری در غزه آماده می‌شود و عملیات‌های مسلحانه و مردمی فلسطینی‌ها به دنبال اتفاقات قدس افزایش می‌یابد و به همین دلیل ارتش اسرائیل تصمیم به تجهیز نیروهایش گرفته است؛ چراکه منطقه با پایان رمضان به حد انفجار خواهد رسید.

لیمور همچنین تاکید کرد: ارتش اسرائیل تلاش زیادی برای محدود کردن عملیات فلسطینی‌ها می‌کند. این مساله کاملا واضح است که ما با سیاست اشتباه ارتش مواجه هستیم که اغلب نگران کننده است و این شیوه رفتار ارتش راهی برای مقابله با حملات نیست.

در همین حال، "کارولین گلیک"، نویسنده راستگرای صهیونیست در سخنانی در این باره اظهار کرد: ما با یک بشکه از مواد منفجره مواجه هستیم؛ طوری که حماس برای یک فعالیت بزرگ از امروز (یکشنبه) آماده می‌شود و محور این اتفاقات محله "الشیخ جراح" قدس خواهد بود و قرار است که دادگاه عالی اسرائیل پس از چند دهه نبرد حقوقی حکم نهایی درباره بیرون کردن فلسطینی‌ها از خانه‌هایشان را صادر کند.

وی افزود، تهدیدهای محمد ضیف فرمانده کل گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس که از زمان جنگ ۲۰۱۴ غزه سکوت کرده بود، هشداری برای رژیم صهیونیستی است که اگر اهالی قدس را از خانه‌هایشان بیرون کند، این اقدام بدون پاسخ واقعی باقی نخواهد ماند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها