آمار عجیب مبتلایان به کرونا در کره شمالی

کد خبر: 1065706

طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی همچنان در کره شمالی هیچ مورد ابتلا به کرونا در این کشور مشاهده نشده است.

آمار عجیب مبتلایان به کرونا در کره شمالی

خبرگزاری تسنیم: به نقل از راشاتودی، سازمان بهداشت جهانی در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که بیش از یک سال پس از شیوع کرونا آمار رسمی ویروس کرونا در کره شمالی همچنان عدد صفر را نشان می دهد.

کره شمالی یکی از معدود کشورهایی است که هیچ گزارشی از ابتلا به ویروس کرونا را گزارش نکرده است؛ ویروسی که تاکنون بیش از 159 میلیون نفر در سراسر دنیا را مبتلا کرده است.

سازمان بهداشت جهانی گزارش کرده که وضعیت در این کشور منزوی (که پس از شیوع کرونا منزوی تر نیز شده) تغییری نکرده است. در هفته آخر ماه آوریل از 751 نفر در این کشور تست کرونا گرفته شد . 139 نفر از آنها علائمی مشابه با کرونا داشتند که در نهایت اعلام شد بیماری آنها مشابه با آنفولانزا بوده است.

آمارهای ارائه شده از سوی مقامات کره شمالی با انتقاد کارشناسان در همسایه جنوبی مواجه شده و آنها معتقدند که کره شمالی بیشتر از آنچه به دنبال درمان کرونا باشد تمرکز خود را بر پنهان کاری متمرکز کرده است. این اتهامات با واکنش شدید از سوی کره شمالی مواجه شده است. روزنامه رودونگ سینمون هفته گذشته سئول را متهم کرد که احتمالا در تلاش برای انتشار عامدانه  ویروس در داخل کره شمالی بوده است.

با تمام این تفاسیر سازمان بهداشت جهانی به آمارهای رسمی استناد کرده و باتوجه به عدم ثبت هیچگونه فرد مبتلا شده ای به ویروس کرونا در کره شمالی، آمار مبتلایان به کووید-19 در کره شمالی در کمال تعجب همچنان عدد صفر ثبت شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها