استقبال پکن از مذاکرات ایران و عربستان

کد خبر: 1065795

سخنگوی وزارت خارجه چین در زمینه گفت‌وگوهای اخیر تهران و ریاض گفت، پکن از مذاکرات کشورها برای بهبود روابط و صلح و ثبات منطقه ای استقبال می‌کند.

استقبال پکن از مذاکرات ایران و عربستان

خبرگزاری فارس: سخنگوی وزارت خارجه چین عصر سه شنبه به وقت تهران در نشست هفتگی با رسانه‌ها به موضوعات مهم چین، منطقه و جهان پرداخت.

به گزارش «وبگاه وزارت خارجه چین» «هوا چونینگ» از سخنگویان دستگاه دیپلماسی چین در پاسخ به سئوالی در خصوص تایید مذاکرات تهران وریاض از سوی وزارت امور خارجه ایران گفت: «ما از این مسئله استقبال می‌کنیم. چین خوشحال است که شاهد است کشورها برای بهبود روابط  و صلح و ثبات منطقه ای با هم  در ارتباط  هستند و گفت‌وگو می‌کنند.»

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد درباره اظهارات یکی از مقامات سعودی و تایید مذاکرات ایران و عربستان نیز بیان کرد:‌ «هدف گفت‌وگوها هم دوجانبه و هم منطقه‌ای بوده است. ما همواره از این گفت‌وگوها در هر شکل و سطحی استقبال کردیم و سیاست جدید ما نیست ولی اجازه دهید منتظر بمانیم و نتیجه گفت‌وگوها را ببینیم و براساس نتایج قضاوت کنیم. شاید الان زود باشد درباره جزییات مذاکراتی و گفت‌وگوها صحبت کنیم.»

وی در پاسخ به سؤالی درباره گفت‌وگوهای ایران و عربستان و آیا چرخش موضع عربستان ظاهری نیست؟ بیان کرد:‌ «در روابط بین‌الملل بیش از آن‌که به نیت‌خوانی و نیت‌ها بپردازیم به ارزیابی عملکردها می‌پردازیم.»

خطیب‌زاده ادامه داد: «قطعا تنش زدایی در روابط بین دو کشور بزرگ اسلامی در منطقه خلیج فارس به نفع دو ملت و منطقه است. به عنوان کشوری مسئول فکر می‌کنیم که باید همواره از رفع کدورت‌ها و موضوعات بین دو کشور استقبال کنیم.»

سخنگوی وزارت خارجه اظهار داشت: «امیدواریم بتوانیم با تغییر فضایی که می‌بینیم به مفاهمه معناداری برای روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای برسیم و تمامی مساعی جمیله خود را در این زمینه به کار خواهیم گرفت.»

وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره مذاکرات ایران و عربستان و تداوم آن بیان کرد: «هدف این گفت‌وگوها هم مسائل دوجانبه و هم منطقه‌ای است و درباره جزییات آن در فضای عمومی صحبت نمی‌شود. باید منتظر نتیجه باشیم.»

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها