واکنش های بین المللی به تحولات فلسطین/حمایت آلمان ازصهیونیست‌ها

کد خبر: 1065978

دولت آلمان در اقدامی هماهنگ با کاخ سفید، از رژیم غاصب صهیونیستی دفاع و اعلام کرد که حملات موشکی از غزه را محکوم می‌کند.

واکنش های بین المللی به تحولات فلسطین/حمایت آلمان ازصهیونیست‌ها

 خبرگزاری فارس: دولت آلمان هم‌راستا با سیاستهای کاخ سفید و در حمایت از رژیم صهیونیستی، چهارشنبه بعد از ظهر به وقت تهران از رژیم غاصب صهیونیستی در جریان تازه ترین دور از درگیری‌ها در فلسطین اشغالی حمایت کرد.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک» سخنگوی «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان در این زمینه گفت: «دولت آلمان حملات موشکی بی‌وقفه از نوار غزه علیه شهرهای واقع  دراسرائیل(فلسطین اشغالی) را به شدت محکوم می کند.»

«این در حالی است که «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید نیز سه‌شنبه در نشست خبری بدون اشاره به حملات بی‌رحمانه و جنایتکارانه توپخانه و جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشتار فلسطینیان بی‌گناه، حملات راکتی حماس را محکوم کرد و خواستار کاستن از تنش‌ها شد.

وی در خصوص تحولات اخیر میان فلسطینی‌ها و دشمن صهیونیست، گفت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا روزانه در جریان تحولات در اورشلیم (قدس اشغالی) و غزه از جمله ویدئوهایی منتشر شده که رگبار راکت‌هایی که تل‌آویو را هدف قرار می‌دادند، قرار گرفته است.

وی در ادامه بدون اشاره به این که حملات مذکور در واکنش به بمباران برج‌های مسکونی غزه توسط رژیم صهیونیستی، انجام گرفته، افزود: «از هفته گذشته، او (بایدن) به تیمش برای تعامل فشرده با مقامات ارشد اسرائیلی و فلسطینی از جمله رهبران در سراسر خاورمیانه دستور داده است. تیم او در حال انتقال پیامی واضح و ثبات از تنش‌زدایی است و این تمرکز اصلی ماست.»

سخنان سخنگوی کاخ سفید در حالی است که تجاوزها و حملات نظامیان رژیم صهیونیستی به فلسطینیان در اراضی اشغالی و حملات جنایتکارانه به نوار غزه ادامه دارد.

شبکه رادیویی «گالاتز» موسوم به رادیو ارتش امروز گزارش داد که کابینه امنیتی اسرائیل ساعت ۹ شب (به وقت محلی) تشکیل جلسه می‌دهد تا طرح‌های مختلف در خصوص وضعیت نوار غزه و همچنین پیام‌های آمریکا را بررسی کند.

وزارت بهداشت فلسطین پیش‌تر از شهادت ۳۵ تن و مجروح شدن بیش از ۲۰۰ نفر در حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه خبر داد.

پس از تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی به قدس و مسجدالاقصی، تمام فلسطین از جمله کرانه باختری ، غزه و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ به پا خاسته‌اند و سه روز است که این درگیری‌ها ادامه دارد.

در همین حال، ارتش رژیم صهیونیستی از شلیک شدن بیش از یک‌هزار فروند راکت و موشک از نوار غزه به سمت اراضی اشغالی طی دو روز اخیر خبر داد. رسانه‌های اسرائیلی می‌گویند تاکنون حداقل پنج صهیونیست در این عملیات‌ها به هلاکت رسیده و بیش از ۱۰۰ نفر از آنها نیز مجروح شدند.

اتاق عملیات مشترک گروه‌های مقاومت فلسطینی امروز از ملت فلسطین در کرانه باختری، قدس اشغالی و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ خواست به مقابله با رژیم اشغالگر با امکانات در دسترس ادامه دهند تا این رژیم به تجاوزات خود به مقدسات و ملت فلسطین پایان دهد.

افغانستان حملات خشونت‌بار به نمازگزاران در مسجدالاقصی را محکوم کرد

وزارت خارجه افغانستان حملات وحشیانه نظامیان رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین را محکوم کرده و خواستار پایان بخشیدن به تنش‌ها شد.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان حملات اخیر نظامیان اسرائیلی به غیر نظامیان و نمازگزاران در مسجدالاقصی، اولین قبلهٔ مسلمانان را خشونت بار، غیر موجه و تهدیدی برای صلح و ثبات منطقه و جهان دانست و آن را به شدیدترین الفاظ تقبیح و محکوم کرد.

جمهوری اسلامی افغانستان از داعیه برحق مردم فلسطین برای داشتن دولت مستقل، با مرزهای ذکر شده در قطعنامه ۱۹۶۷ شورای امنیت سازمان ملل حمایت کرده و برای پایان بخشیدن به تنش‌ها و حل اساسی قضیه با توسل به روش‌های صلح‌آمیز، مذاکره و تلاش‌های مضاعف و متحدانه بین‌المللی، تأکید کرد.

به گزارش فارس، درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو در پی تجاوز نظامیان صهیونیست و ساکنان فلسطین اشغالی به مسجدالاقصی آغاز شد و همچنان تا امروز ادامه دارد.

وزارت بهداشت غزه ظهر امروز (چهارشنبه) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در حملات رژیم صهیونیستی به منطقه غزه تاکنون 53 تن به شهادت رسیده و 320 تن دیگر زخمی شده‌اند. در این اطلاعیه همچنین آمده است که 14 تن از شهدا، کودک هستند.

کرملین خواستار خویشتنداری در قدس شد

سخنگوی کرملین ضمن ابراز نگرانی از افزایش تلفات غیرنظامیان در تجاوزات صهیونیستی در قدس اشغالی، خواستار خویشتنداری طرفین شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین امروز (چهارشنبه) در واکنش به قساوت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در قدس اشغالی، خواستار خویشتنداری فلسطینیان و صهیونیست‌ها شد.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی تاس، پسکوف از صهیونیست‌ها و فلسطینیان خواست تا با تکیه بر قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت سازمان ملل، برای یافتن راه‌حلی برای وضعیت موجود تلاش کنند.

این دیپلمات روس سپس ضمن ابراز نگرانی از افزایش تلفات غیرنظامیان در تنش‌های اخیر میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها، خواستار خویشتنداری دو طرف شد.

پسکوف در این خصوص گفت: «ما از دو طرف خواستار خویشتنداری هستیم. ما در خصوص افزایش شمار تلفات غیرنظامیان هستیم».

وی ادامه داد: « فلسطین و اسرائیل باید با تکیه بر قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل، قدرت حل و فصل مشکل را پیدا کنند».

درگیری‌های در فلسطین اشغالی در چند روز اخیر تا آنجا متشنج شده است که برخی از آن به عنوان انتفاضه جدید یاد می‌کنند. ماجرا از آنجا تشدید شد که نظامیان صهیونیست از صبح روز دهم می، مصادف با ۲۸ ماه مبارک رمضان، با حمله به صحن‌های مختلف مسجدالاقصی، آن را به یک میدان جنگ تبدیل کردند و ضمن محاصره آن، با استفاده از بمب‌های صوتی، گاز‌‌ اشک‌آور، گلوله‌های پلاستیکی و حتی فلزی، نمازگزاران و تحصن‌کنندگان در این مکان مقدس را هدف قرار دادند.

علاوه بر آن در مناطق مختلف کرانه باختری نیز، نظامیان و شهرک‌نشنیان صهیونیست با فلسطینیانی که در اعتراض به طرح‌های رژیم صهیونیستی برای یهودی‌سازی قدس و اقدامات تحریک‌آمیز صهیونیست‌ها از جمله اقدام برای تصاحب محله الشیخ جراح و اخراج فلسطینی‌ها از آن به خیابان آمده بودند نیز درگیر شدند.

در پاسخ به این جنایات، نیروهای مقاومت فلسطین وارد عمل شدند.اراضی اشغالی از جمله قدس، عسقلان، تل‌آویو و شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه از عصر روز گذشته و پس از هشدار گروه‌های مقاومت فلسطین تا این لحظه شاهد حملات راکتی گسترده مقاومت است. ارتش صهیونیست نیز شماری از نیروهای ذخیره خود را فراخوانده و در حال بمباران کور مناطق مختلف در نوار غزه است.

این اقدام تلافی‌جویانه در حالی صورت می‌گیرد که سرانجام صبح دیروز، در پی هشدار شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)  و تعیین ضرب‌الاجل دوساعته،نظامیان صهیونیست ناگزیر شدند از مسجدالاقصی عقب‌نشینی کنند. اما در مقابل به بمباران کور مناطق مسکونی در نوار غزه ادامه داد که با پاسخ شدید مقاومت مواجه شد و سیل موشک‌های مقاومت به سوی تل‌آویو، فرودگاه بن‌گوریون و بئرالسبع روانه شد.

بر اساس جدیدترین گزارش‌ها، وزارت بهداشت غزه ظهر امروز (چهارشنبه) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در حملات رژیم صهیونیستی به منطقه غزه تاکنون ۴۳ تن به شهادت رسیده و ۲۹۶ تن دیگر زخمی شده‌اند

تماس مقام‌های اروپا و رژیم صهیونیستی درباره افزایش تنش در فلسطین اشغالی

رئیس شورای اروپا و وزیر امور خارجه انگلیس با مقام‌های رژیم صهیونیستی به صورت تلفنی درباره افزایش درگیری‌ها در فلسطین اشغالی گفت‌وگو کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مقام‌های اروپا و رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه افزایش درگیری‌ها در فلسطین اشغالی را به بحث گذاشتند.

«دومینیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس در پیامی جانبدارانه در حساب توئیتری خود مدعی شد: «با گابی اشکنازی [وزیر خارجه رژیم صهیونیستی] صحبت کردم تا حملات راکتی حماس علیه غیرنظامیان را محکوم کرده و اتمام خشونت‌ها در اسرائیل و سرزمین‌های فلسطین اشغالی را خواستار شوم».

رئیس دستگاه دیپلماسی انگلیس در ادامه نوشت: «با توجه به نزدیک شدن به روز عید [فطر] خاتمه دادن به این خشونت‌ها اهمیت بالایی دارد».

از سوی دیگر «شارل میشل» رئیس شورای اروپا در حساب توئیتری خود نوشت با  «ریوون ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی به صورت تلفنی صحبت کرده است.

میشل مدعی شد: «از افزایش خشونت‌ها و هدف‌زنی‌های تصادفی بسیار نگران هستم. تنش‌زدایی و جلوگیری از جان باختن شهروندان بی‌گناه از هر دو طرف، باید در اولویت باشد».

درگیری‌های در فلسطین اشغالی چند روزی است که بسیار متشنج شده است تا جایی که برخی از آن به عنوان انتفاضه جدید یاد می‌کنند. ماجرا از آنجا تشدید شد که نظامیان صهیونیست از صبح روز (۱۰ می)، مصادف با ۲۸ ماه مبارک رمضان، با حمله به صحن‌های مختلف مسجدالاقصی، آن را به یک میدان جنگ تبدیل کردند و ضمن محاصره آن، با استفاده از بمب‌های صوتی، گاز‌‌ اشک‌آور، گلوله‌های پلاستیکی و حتی فلزی، نمازگزاران و تحصن‌کنندگان در این مکان مقدس را هدف قرار دادند.

علاوه بر آن در مناطق مختلف کرانه باختری نیز، نظامیان و شهرک‌نشنیان صهیونیست با فلسطینیانی که در اعتراض به طرح‌های رژیم صهیونیستی برای یهودی‌سازی قدس و اقدامات تحریک‌آمیز صهیونیست‌ها از جمله اقدام برای تصاحب محله الشیخ جراح و اخراج فلسطینی‌ها از آن به خیابان آمده بودند نیز درگیر شدند.

در پاسخ به این جنایات، نیروهای مقاومت فلسطین وارد عمل شدند. اراضی اشغالی از جمله قدس، عسقلان، تل‌آویو و شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه از عصر روز گذشته و پس از هشدار گروه‌های مقاومت فلسطین تا این لحظه شاهد حملات راکتی گسترده مقاومت است. ارتش صهیونیست نیز شماری از نیروهای ذخیره خود را فراخوانده و در حال بمباران مناطق مختلف در نوار غزه است.

بر اساس جدیدترین گزارش‌ها، وزارت بهداشت غزه ظهر امروز (چهارشنبه) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در حملات رژیم صهیونیستی به منطقه غزه تاکنون ۴۳ تن به شهادت رسیده و ۲۹۶ تن دیگر زخمی شده‌اند.

دبیرکل نجباء در دیدار با هنیه و نخاله: به عمق سرزمین‌های اشغالی دسترسی داریم

شیخ اکرم الکعبی در ملاقات با رهبران حماس و جهاد اسلامی، از آمادگی کامل برای همکاری با مقاومت فلسطین در حوزه‌های نظامی و امنیتی خبر داد و تصریح کرد که مقاومت عراق به عمق سرزمین‌های اشغالی دسترسی دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به نقل از دفتر رسانه‌ای جنبش نُجَباء در فلسطین، در جریان حملات بی‌سابقه مقاومت اسلامی فلسطین به مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی، مقاومت اسلامی نُجَباء برای اولین بار تصاویری از دیدار دبیرکل این جنبش با «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس و «زیاد النخاله» دبیرکل جهاد اسلامی منتشر کرد.

دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء در این دیدار ضمن ابراز همبستگی با مجاهدان فلسطینی اظهار داشت: «مردم عراق همواره در کنار ملت مظلوم فلسطین هستند و از تلاش‌های آنان برای رهایی از رژیم وحشی و اشغالگر صهیونیستی حمایت می‌کنند. من شخصا آرزوی نبرد با دشمنان در خاک مقدس فلسطین را دارم.»

حجت‌الاسلام والمسلمین «اکرم الکعبی» افزود: «مقاومت مسلحانه تنها راه آزادی قدس شریف و به تبع آن، آزادی کامل سرزمین فلسطین است و ما معتقدیم که مقاومت به آن لحظه رهایی نزدیک شده است.»

وی با تاکید بر توسعه بیش از پیش محور مقاومت در عین تجلی وحدت اهداف، تصریح کرد: «من بارها اعلام کرده‌ام که دیگر جنگ با اسرائیل، محدود به کشوری در شرق دریای مدیترانه نخواهد شد، بلکه صهیونیست‌ها در رویارویی با جبهه‌ای متشکل از مجاهدانی معتقد به مرزهای آسمانی و با ملیت‌های غیرفلسطینی، غافلگیر می‌شوند.»

فرمانده ارشد مقاومت اسلامی عراق افزود: «آماده هرگونه همکاری نظامی ــ امنیتی با برادران فلسطینی خود هستیم. تمامی تحرکات غیررسمی صهیونیست‌ها در عراق تا شمال کشور را رصد می‌کنیم و این نوید را می‌دهم که مقاومت قادر به دسترسی به عمق سرزمین‌های اشغالی است.»

شیخ اکرم الکعبی با بیان اینکه «خروج اشغالگران آمریکایی از عراق، اولین تاثیر خود را بر معادلات فلسطین می‌گذارد»، تاکید کرد: «رژیم صهیونیستی فرزند نامشروع استکبار غرب است و اسرائیل اکنون جسارت‌های خود را به پشتوانه ایالات متحده انجام می‌دهد. تحقیر آمریکای رو به زوال، در خدمت آزادسازی سرزمین مقدس فلسطین خواهد بود.»

وی در پایان گفت: «مقاومت عراق از زمان مبارزه با رژیم بعث تا کنون، با اشغالگران خارجی مقابله کرده است و از این رو برای رویارویی با آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی، به یک استراتژی جامع دست یافته است.»

گفت‌وگوی تلفنی شاه اردن و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با شاه اردن تلفنی گفت‌وگو و اوضاع قدس و نوار غزه را بررسی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز چهارشنبه با «عبدالله دوم» شاه اردن تلفنی گفت‌وگو کرد.

عبدالله دوم و محمود عباس در این تماس تلفنی بر استمرار هماهنگی و رایزنی مشترک به منظور توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین تأکید کردند.

طبق گزارش خبرگزاری عمون، دو طرف همچنین تجاوزات نظامیان صهیونیست علیه نمازگزاران فلسطینی در مسجدالأقصی و محله شیخ جراح و تشدید تنش‌ها در نوار غزه را بررسی کردند.

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که شمار شهدای حمله رژیم اسرائیل به نوار غزه به ۴۳ نفر رسیده که در میان آنها سیزده کودک و سه زن وجود دارند. همچنین تعداد مجروحان به ۲۳۳ نفر رسیده است.

بنا بر گزارش تلویزیون رژیم صهیونیستی، در این سه روز حدود ۱۰۰۰ موشک و راکت به سمت فلسطین اشغالی شلیک شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها