قدردانی نتانیاهو از آلمان/سانسور اخبار در «شبکه دویچه وله»

کد خبر: 1067161

صدر اعظم آلمان در تماس تلفنی با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با جنایات این رژیم علیه مردم فلسطین ابراز همبستگی کرد.

قدردانی نتانیاهو از آلمان/سانسور اخبار در «شبکه دویچه وله»

 خبرگزاری فارس: «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، روز دوشنبه از حمایت‌های دولت آلمان قدردانی کرد.

به نوشته روزنامه «دیلی تلگراف»، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در تماس تلفنی با نتانیاهو بر حمایت دولت آلمان از اسرائیل در بحبوحه حملات این رژیم علیه مردم فلسطین تأکید کرد.

سخنگوی مرکل درباره این تماس تلفنی گفت: «صدراعظم [مرکل] بار دیگر حملات راکتی از غزه به اسرائیل را شدیداً محکوم کرد و به نخست‌وزیر [نتانیاهو] درخصوص همبستگی دولت آلمان تضمین داد. او همچنین بر حق اسرائیل در دفاع از خود تأکید کرد».

این مقام دولت آلمان افزود: «با توجه به تلفات غیرنظامی هر دو طرف، صدراعظم درخصوص خاتمه یافتن هرچه سریع‌تر درگیری‌ها ابراز امیدواری کرد».

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» نتانیاهو نیز ضمن قدردانی از حمایت‌های آلمان مدعی شد، گروه‌های فلسطینی دوبار مرتکب جنایات جنگی می‌شوند، یک‌بار به‌خاطر شلیک راکت به فلسطین اشغالی و یک‌بار به‌خاطر استفاده از غیرنظامیان به‌عنوان سپر انسانی.

ادعاهای نتانیاهو در حالی مطرح می‌شوند که رژیم صهیونیستی با اقدام در راستای بیرون راندن خانواده‌های فلسطینی از منطقه «شیخ جراح» قدس اشغالی، آتش تنش‌ها را بار دیگر شعله‌ور کرده است.

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شده. در این مدت، ارتش رژیم صهیونیستی به‌طور مکرر نواحی مسکونی در غزه را مورد بمباران کور قرار داده است.

وزارت بهداشت فلسطین گزارش داده است که طی هفت روز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون ۱۹۲ فلسطینی شهید شده‌اند که از این تعداد ۵۸ نفر کودک بوده‌اند.

در همین رابطه، «جولیت توما» مسئول ارتباطات یونیسف در بخش غرب آسیا و شمال آفریقا در مصاحبه با شبکه «راشا تودی»، با اشاره به آسیب دیدن بیش از سی مدرسه در نوار غزه ظرف روزهای گذشته گفت: «در حال حاضر در مورد غزه، هیچ کجا برای کودکان امن نیست. در حالی که آن‌ها همواره باید تحت محافطت قرار داشته باشند».

از سوی دیگر، ارتش رژیم صهیونیستی روز شنبه با ادعای حضور نیروهای حماس در برج الجلاء این ساختمان را با اخطار قبلی به مالک آن بمباران و به‌طور کامل تخریب کرد.

«جواد مهدی» مالک این ساختمان در رد این ادعا گفت: «به غیر از مستأجرین، چند دفتر وکالت و مهندسی و برخی رسانه‌ها از جمله الجزیره و آسوشیتد پرس هیچکس دیگری در آنجا حضور نداشته است».

«سالی رازبی» سردبیر اجرایی آسوشیتد پرس نیز روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه «سی‌اِن‌اِن» گفت، طی پانزده سالی که دفتر این خبرگزاری در ساختمان الجلاء مستقر بوده هیچ نشانه‌ای از حضور نیروهای حماس در آن مشاهده نشده و رژیم صهیونیستی برای این ادعا هیچ مدرکی ندارد.

در حال حاضر دیدبان گزارشگران بدون مرز و سازمان عفو بین‌الملل از دیوان بین‌المللی کیفری درخواست کرده‌اند درباره این حمله هوایی تحقیق کنند.

 

سانسور گزارش‌های انتقادی از رژیم صهیونیستی در «شبکه دویچه وله»

رسانه‌ها از سانسور گزارش‌های انتقادی از رژیم صهیونیستی در یک رسانه آلمانی و پرهیز از هرگونه پوشش جنایات آن‌ها به ویژه در فلسطین اشغالی خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌ها دوشنبه گزارش دادند که شبکه خبری «دویچه وله» در آلمان گزارش‌های انتقادی از رژیم صهیونیستی را سانسور می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» هیات تحریریه شبکه دویچه وله گزارشگران و سردبیران خود را از پوشش اخبار مربوط به جنایات تبعیض نژادی و آزار و اذیت فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی منع کرده است.

در سندی دو صفحه‌ای در این زمینه که به بیرون درز کرده و در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده، تاکید شده است که میراث هولوکاست و مسئولیت ویژه آلمان در قبال رژیم اسرائیل همچنان سنگ بنای قانون اساسی و سیاست خارجی آلمان است.

 

“As DW, we never question Israel’s right to exist as a state or allow people in our coverage to do so,” the broadcaster’s Editor-in-Chief Manuela Kasper-Claridge told the staff.

«مانوئلا کسپرکلاریج» سردبیر دویچه وله در این زمینه به کارمندان  خود گفته، ما هرگز حق موجودیت اسرائیل را زیر سوال نمی‌بریم.

دویچه وله مدتهاست به دلیل گزارش‌های مغرضانه در مورد تجاوزهای رژیم اسرائیل علیه فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی مورد انتقاد قرار گرفته است.

 

دیدبان حقوق بشر(HRW)  اخیرا در گزارشی گفت که مقام‌های اسرائیلی مرتکب جنایاتی علیه بشریت  و آزار و اذیت فلسطینی‌ها شده‌اند. این سازمان در گزارش 213 صفحه‌ای خود که ماه گذشته منتشر شد ، اعلام کرد: «این یافته‌ها مبتنی بر سیاست کلی اسرائیل برای حفظ سلطه یهودیان بر فلسطینی‌ها و سو استفاده علیه فلسطینیان ساکن در سرزمین اشغالی از جمله شرق قدس است.»

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شده است.

وزارت بهداشت فلسطین گزارش داد که طی یک هفته تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون ۲۲۰ فلسطینی شهید شده‌اند که از این تعداد ۵۸ نفر کودک بوده‌اند.

یک مقام ارشد سازمان «یونیسف» (صندوق اضطراری کودکان سازمان ملل) نیز در خصوص وضعیت کودکان در نوار غزه ابراز نگرانی کرد و در مصاحبه با شبکه «راشا تودی» گفت: «اوضاع وحشتناکی است. تنها ظرف پنج روز، دستکم چهل کودک در نوار غزه کشته شده‌اند.»

این مقام یونیسف با اشاره به آسیب دیدن بیش از سی مدرسه در نوار غزه ظرف روزهای گذشته گفت: «در حال حاضر در مورد غزه، هیچ کجا برای کودکان امن نیست. در حالی که آن‌ها همواره باید تحت محافطت قرار داشته باشند.»

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها