نگرانی روسیه از افزایش فعالیت نظامی ناتو در خاک اوکراین

کد خبر: 1068673

وزیر امور خارجه روسیه ضمن ارائه توضیحاتی درباره دستورکار نشست سران روسیه-آمریکا، گفت: مسکو مسئله افزایش فعالیت‌های نظامی ناتو در خاک اوکراین و دریای سیاه را در برنامه‌های نظامی خود در نظر می‌گیرد. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که آمریکا و متحدانش در ناتو فعالیت‌های نظامی خود در خاک اوکراین و دریای سیاه را افزایش داده‌اند. لاوروف امروز (دوشنبه) در مصاحبه‌ای اختصاصی با نشریه "آرگومنت و فکتس" با اعلام این مطلب، گفت: «ما شاهد هستیم که آنها (کشورهای عضو ناتو) همواره در حال تقویت ارتش اوکراین هستند، از آن حمایت مالی و تجهیزاتی می‌کنند و در عین حال، نیروهای نظامی اوکراینی را با روش‌های جدید ناتو برای درگیری‌های نظامی آموزش می‌دهند.» به گفته وی، تنها در سال 2021 برنامه ریزی شده تا 7 مانور نظامی مشترک با مشارکت کشورهای عضو ناتو در خاک اورمیان انجام شود و نظامیان اوکراینی نیز در مانور نظامی گسترده "DefenderEurope 2021" ناتو مشارکت خواهند داشت. لاوروف تأکید کرد که در چنین شرایطی، این کشور مجبور است این اقدامات را در برنامه ریزی‌های نظامی خود مورد توجه قرار دهد. وزیر امور خارجه روسیه همچنین در پاسخ به سئوال دیگری، یادآور شد که "ولادیمیر پوتین" و "جو بایدن" روسای جمهوری روسیه و آمریکا مستقلاً موضوعات مورد مذاکره در جریان نشست سران احتمالی را تعیین خواهند کرد. به گفته وی، رئیس جمهوری روسیه آمادگی دارد تا مسائل مربوط به روابط دوجانبه و مشکلات مهم بین المللی را با همتای آمریکایی خود بررسی کند. سرگئی لاوروف با تأکید بر اینکه در خصوص برگزاری نشست سران روسیه و آمریکا، مهمترین مسئله، رعایت اصل احترام متقابل و در نظر گرفتن منافع مشترک است، افزود: «مقامات مسکو آماده توسعه همکاری‌ها با واشنگتن هستند و تلاش می‌کنند تا تنش کنونی در روابط دوجانبه کاهش یافته و انبوه "تحریکات"، از جمله تحریم‌ها، اتهامات بی‌اساس علیه روسیه و برخی اظهارات جو بایدن" حل و فصل شوند.» به گفته وی، تمامی این مسائل جو فوق العاده مسمومی ایجاد کرده که مانع از برقراری گفتگوهای آرام و حرفه‌ای بین دو کشور شده است که او امیدوار است اختلاف نظرات بین مسکو و اشنگتن برطرف شود.

نگرانی روسیه از افزایش فعالیت نظامی ناتو در خاک اوکراین

تسنیم: وزیر امور خارجه روسیه ضمن ارائه توضیحاتی درباره دستورکار نشست سران روسیه-آمریکا، گفت: مسکو مسئله افزایش فعالیت‌های نظامی ناتو در خاک اوکراین و دریای سیاه را در برنامه‌های نظامی خود در نظر می‌گیرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که آمریکا و متحدانش در ناتو فعالیت‌های نظامی خود در خاک اوکراین و دریای سیاه را افزایش داده‌اند.

لاوروف امروز (دوشنبه) در مصاحبه‌ای اختصاصی با نشریه "آرگومنت و فکتس" با اعلام این مطلب، گفت: «ما شاهد هستیم که آنها (کشورهای عضو ناتو) همواره در حال تقویت ارتش اوکراین هستند، از آن حمایت مالی و تجهیزاتی می‌کنند و در عین حال، نیروهای نظامی اوکراینی را با روش‌های جدید ناتو برای درگیری‌های نظامی آموزش می‌دهند.»

به گفته وی، تنها در سال 2021 برنامه ریزی شده تا 7 مانور نظامی مشترک با مشارکت کشورهای عضو ناتو در خاک اورمیان انجام شود و نظامیان اوکراینی نیز در مانور نظامی گسترده "DefenderEurope 2021" ناتو مشارکت خواهند داشت. لاوروف تأکید کرد که در چنین شرایطی، این کشور مجبور است این اقدامات را در برنامه ریزی‌های نظامی خود مورد توجه قرار دهد.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین در پاسخ به سئوال دیگری، یادآور شد که "ولادیمیر پوتین" و "جو بایدن" روسای جمهوری روسیه و آمریکا مستقلاً موضوعات مورد مذاکره در جریان نشست سران احتمالی را تعیین خواهند کرد. به گفته وی، رئیس جمهوری روسیه آمادگی دارد تا مسائل مربوط به روابط دوجانبه و مشکلات مهم بین المللی را با همتای آمریکایی خود بررسی کند.

سرگئی لاوروف با تأکید بر اینکه در خصوص برگزاری نشست سران روسیه و آمریکا، مهمترین مسئله، رعایت اصل احترام متقابل و در نظر گرفتن منافع مشترک است، افزود: «مقامات مسکو آماده توسعه همکاری‌ها با واشنگتن هستند و تلاش می‌کنند تا تنش کنونی در روابط دوجانبه کاهش یافته و انبوه "تحریکات"، از جمله تحریم‌ها، اتهامات بی‌اساس علیه روسیه و برخی اظهارات جو بایدن" حل و فصل شوند.»

به گفته وی، تمامی این مسائل جو فوق العاده مسمومی ایجاد کرده که مانع از برقراری گفتگوهای آرام و حرفه‌ای بین دو کشور شده است که او امیدوار است اختلاف نظرات بین مسکو و اشنگتن برطرف شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها