خروج نیمی از نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان

کد خبر: 1068938

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، اعلام کرد حدود نیمی از نیروهای آمریکایی که در افغانستان مستقر بودند این کشور را ترک کرده اند.

خروج نیمی از نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان

ایرنا: خبرگزاری صدای افغان (آوا) به نقل از «جان کربی» نوشت: خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان به معنای خروج از منطقه نیست و ما همچنان حضور نظامی گسترده‌ در خاورمیانه را حفظ خواهیم کرد.

نظامیان آمریکایی بزرگترین پایگاه های خود در استان هلمند و قندهار افغانستان را ترک و آنها را به نیروهای افغان واگذار کرده اند.

پیش از آن نیز یک پایگاه نظامیان آلمانی در بلخ و یک پایگاه آموزشی نظامیان آمریکایی در جنوب شرق کابل به نیروهای ارتش افغانستان واگذار شده بود.

اکنون نظامیان آمریکایی از تمام مناطق افغانستان پایگاه های خود را ترک کرده و کم کم در فرودگاه بگرام که بزرگترین پایگاه نظامیان آمریکایی می باشد، جمع می شوند.

امروز سه شنبه سفارت استرالیا در کابل نیز در بیانیه ای اعلام کرد که تا سه روز دیگر هم زمان با خروج آخرین نظامی استرالیایی، سفارت این کشور نیز تعطیل خواهد شد.

قرار است نظامیان خارجی تا پیش از ۱۱ سپتامبر بطور کامل افغانستان را ترک کنند که این وضعیت باعث نگرانی هایی در افغانستان و برخی کشورهای منطقه برای برگشت طالبان و احتمال جنگ داخلی در این کشور شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها