رایزنی دومینیک راب درباره مذاکرات برجام با اشکنازی

کد خبر: 1068987

وزرای خارجه انگلیس و رژیم صهیونیستی قرار است پیرامون آخرین وضعیت در غزه و مذاکرات هسته‌ای ایران رایزنی کنند.

رایزنی دومینیک راب درباره مذاکرات برجام با اشکنازی

 خبرگزاری فارس: وزیر خارجه انگلیس فردا چهارشنبه برای گفت‌وگو با همتای صهیونیست خود در زمینه آخرین تحولات منطقه از جمله مذاکرات هسته‌ای ایران به فلسطین اشغالی سفر می‌کند.

به نوشته وبگاه «عروتص شوع» «دومینیک راب» فردا چهارشنبه با سفر به اسرائیل با «گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم اسرائیل دیدار خواهد کرد. محور اصلی نشست این دو  آخرین تحولات در غزه  و توافق هسته‌ای ایران است.

گفته می‌شود که وزیر خارجه مجارستان نیز روزهای آینده به فلسطین اشغالی سفر خواهد کرد. این کشور در نشست اخیر اتحادیه اروپا  در خصوص غزه جنایات صهیونیست‌ها  را محکوم نکرد.

وزیر خارجه انگلیس در جریان نبرد ۱۲ روزه رژیم صهیونیستی با مقاومت  بدون اشاره به جنایت صهیونیست‌ها در حمله به نوار غزه، حملات راکتی حماس به شهرک‌های صهیونیستی را محکوم کرده بود.

انگلیس از جمله کشورهای حاضر در مذاکرات هسته‌ای ایران در وین است. وزیر خارجه این کشور در مذاکرات اخیر با همتای ایرانی خود مدعی شده بود که که کشورش برای به ثمر نشستن این مذاکرات تلاش خواهد کرد.

نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) که عصر امروز سه‌شنبه در «گرند هتل» در شهر وین آغاز شد، بعد از حدود یک ساعت و نیم به کار خود پایان داد.

این نشست در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزارتخانه‌های امور خارجه‌ ایران و گروه ۱+۴، برگزار شد. «سید عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه ایران و رئیس هیأت ایرانی شرکت کننده در این مذاکرات امروز (سه‌شنبه) بدین منظور عازم اتریش و پیش از ظهر امروز وارد وین شد.

ریاست نشست امروز هم بر عهده «انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا بود. این نشست در حالی برگزار شد که روز گذشته (سوم خرداد ماه) تفاهم اسفند ماه ایران و آژانس در خصوص ادامه ضبط داده‌های دوربین‌های آژانس برای یک ماه دیگر تمدید شد.

عراقچی پیش از نشست امروز با «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در مذاکرات و همچینن «انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفت‌وگو کرد.

شرکت کنندگان در نشست امروز به رایزنی‌ درباره بازگشت احتمالی آمریکا به برجام و اطمینان از اجرای کامل و موثر این توافق پرداختند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها