دستگیری زن آمریکایی به اتهام صادرات کالا به ایران

کد خبر: 1069618

وزارت دادگستری آمریکا می‌گوید یک شهروند این کشور به دلیل صادرات کالا به ایران دستگیر شده است.

دستگیری زن آمریکایی به اتهام صادرات کالا به ایران

خبرگزاری فارس: وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای از طرح اتهام علیه یک زن آمریکایی و دستگیری او به اتهام صادرات کالا به ایران خبر داده است.

وزارت دادگستری آمریکا گفته یک زن ۴۷ ساله به نام «تینا چن» در کسوت مالک شرکت «Top One Zone» بین نوامبر ۲۰۱۵ تا مه ۲۰۱۹ تلاش کرده کالاهایی را از شرکت‌های مستقر در آمریکا خریداری کرده و سپس آنها را از طریق شرکت‌هایی در هنگ‌کنگ به ایران ارسال کند. شرکت Top One Zone در زمینه صادرات قطعات الکترونیکی و رایانه‌ای فعالیت می‌کند.

چنانچه این شهروند آمریکایی در اتهامات طرح‌شده مجرم شناخته شود به تحمل حداکثر ۲۰ سال حبس و ۱ میلیون دلار جریمه نقدی محکوم خواهد شد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران دولت‌های مختلف آمریکا در راستای اهداف خصمانه خود علیه جمهوری اسلامی تحریم‌هایی را به بهانه‌های مختلف وضع کرده و جنگ اقتصادی را در دستور کار قرار داده‌اند.واشنگتن شرکت‌های آمریکایی و شرکت‌های مستقر در کشورهای ثالث را به تبعیت از این تحریم‌ها ملزم می‌کند.

«دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» وزارت خزانه‌داری یا «FTI» که در سال ۲۰۰۴ به عنوان یکی از نهادهای وزارت خزانه‌داری آمریکا ایجاد شده مرکز طراحی جنگ اقتصادی این کشور علیه کشورهای مخالف با سیاست‌های کلان واشنگتن، از جمله ایران به شمار می‌رود.  

یکی از مهم‌ترین اهداف و محورهای فعالیت «دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» را هدایت جنگ اقتصادی علیه ایران، ضربه زدن به گروه‌های محور مقاومت و تبدیل کردن نظام مالی آمریکا به یک اهرم فشار علیه اقتصاد کشورهای ناهمسو با این کشور تشکیل می‌دهند. 

«سی‌ان‌ان» در گزارشی در سال ۲۰۱۰ «دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» را «اتاق جنگ ساکت» علیه ایران توصیف کرده و درباره آن نوشته است: «آنها در واقع، مسئول فلج کردن اقتصاد ایران هستند.» «سی‌ان‌ان» نوشته فعالیت‌های این دفتر معمولا بدون جار و جنجال انجام می‌شوند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها