انتقاد رهبر انصارالله یمن از سازمان ملل متحد

کد خبر: 1070100

سید عبدالملک بدرالدین الحوثی روز یکشنبه از رویکرد سازمان ملل متحد با مسائل انسان دوستانه در یمن انتقاد کرد.

انتقاد رهبر انصارالله یمن از سازمان ملل متحد

ایرنا: سید عبدالملک بدرالدین الحوثی روز یکشنبه از رویکرد سازمان ملل متحد با مسائل انسان دوستانه در یمن انتقاد کرد.

به گزارش ایرنا از صفحه "محمد عبدالسلام" سخنگوی جنبش انصارالله یمن، الحوثی این سخنان را در دیدار با "مارتین گریفیث" فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن گفته است.

عبدالسلام با تأیید دیدار رهبر انصارالله و گریفیث گفت: عبدالملک الحوثی هرگونه گره زدن موضوع بشردوستانه یمن به مسائل نظامی و سیاسی را مردود دانسته و آن را رد کرده است.

در این دیدار همچنین رهبر انصارالله به درد و رنج گسترده ملت یمن در همه زمینه و نیز ضعف نقش سازمان ملل متحد در خصوص محاصره ظالمانه دارویی، غذایی و نفتی که ائتلاف سعودی بر ملت یمن تحمیل کرده، اشاره کرده است.

الحوثی گفته است که این اقدامات یک مجازات گروهی و مغایر با همه قطعنامه های سازمان ملل متحد و عرف بشردوستانه است.

رهبر انصارالله یمن تأکید کرده است که این حق ملت یمن است که بتواند به فراورده‌های نفتی، ملزومات پزشکی و مواد غذایی دسترسی داشته باشد.

براساس این گزارش، الحوثی همچنین از چشم پوشی سازمان ملل متحد نسبت به باج گیری ائتلاف سعودی در موضوع بشردوستانه انتقاد کرده است.

رهبر انصارالله یمن همچنین گره زدن میان وظیفه انسانی به عنوان حق مشروع و مستقل ملت یمن با موضوعات دیگر سیاسی و نظامی را مصادره صریح حق این ملت در ساده‌ترین حقوق بشردوستانه خود دانسته است.

الحوثی به سازمان ملل متحد هشدار داد که به جای همذات پنداری با متجاوزان، برای ورود فرآورده‌های غذایی، دارویی در کنار ملت یمن بایستد.

رهبر انصارالله یمن در پایان همچنین هشدار داد که اگر ائتلاف سعودی گمان می کند که محاصره ملت یمن می‌تواند موجب شود که این ائتلاف دست بالا داشته باشد، دچار توهم شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها