عبدالفتاح السیسی خواهان پایان اختلاف گروههای فلسطینی شد

کد خبر: 1070255

«عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهوری مصر بر لزوم پایان دادن به اختلاف‌ها میان گروه‌های فلسطینی‌ تاکید کرد.

عبدالفتاح السیسی خواهان پایان اختلاف گروههای فلسطینی شد

ایرنا: به نقل از پایگاه خبری «روسیا الیوم»، السیسی امروز (دوشنبه) همزمان با سفر «عباس کامل»، رئیس دستگاه اطلاعات مصر به نوار غزه، رام‌الله و تل‌آویو برای تثبیت آتش‌بس و آغاز ابتکار قاهره به منظور بازسازی غزه تاکید کرد که گروه‌های فلسطینی باید به اختلاف و چنددستگی‌ پایان دهند.

وی افزود که «گروه های فلسطینی هر آنچه که لازم است برای تضمین تکرار نشدن تنش‌ها میان اسرائیل و فلسطین انجام دهند.»

رئیس دستگاه اطلاعات مصر روز گذشته (یکشنبه) در دیدار با مقام های رژیم صهیونیستی درباره مناسبات دو جانبه، آتش بس با نوار غزه و طرح مورد نظر قاهره برای بازسازی غزه با آنها گفت ‌و گو کرد.

در همین پیوند، هیات اطلاعاتی و امنیتی مصر ساعاتی پیش برای دیدار با رهبران حماس و دیگر گروه‌های مقاومت فلسطینی در غزه وارد هتل «المشتل» شدند.

این هیات قرار است در این دیدار با رهبران جنبش اسلامی حماس درباره بازسازی و راهکارهای دستیابی به ثبات فراگیر در نوار غزه و کرانه باختری رایزنی کند.

در این راستا، وزیر امورخارجه مصر یکشنبه شب اعلام کرد که به رژیم صهیونیستی در مورد نقض آتش‌بس در غزه هشدار داده است.

شبکه الجزیره قطر خبر داد که این هشدار در دیدار «سامح الشکری»، وزیرخارجه مصر با «گابی اشکنازی» همتای صهیونیست وی در قاهره به وی داده شده است.

وزارت امورخارجه مصر افزود: در مورد هرگونه اقدامی که آتش‌بس و آرامش را تقویت کند و زمینه ساز احیای روند سیاسی باشد به وزیر امورخارجه اسرائیل تاکید کردیم.

در همین حال «عباس کامل» رییس دستگاه اطلاعاتی مصر همزمان با سفر وزیرخارجه رژیم صهیونیستی به قاهره، به تل آویو و رام الله سفر کرد.

«بنیامین نتانیاهو» پس از دیدار روز گذشته با کامل گفت که در مورد ساز و کاری برای جلوگیری حماس از توسعه توان نظامی و استفاده از منابع مالی که برای حمایت از ساکنان غزه به این باریکه روانه خواهد شد، با طرف مصری گفت‌وگو کردیم.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی افزود که در این دیدار، همچنین خواستار بازگردانده شدن نظامیان و غیرنظامیان بازداشت شده اسرائیلی در غزه در سریع‌ترین زمان شدیم.

این نخستین سفر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به قاهره از سال ۲۰۰۸ میلادی تاکنون است.

از سوی دیگر مرکز اطلاع رسانی فلسطین گزارش داد که عباس کامل رئیس سازمان اطلاعات مصر ظهر امروز (دوشنبه )پس از ورود به نوار غزه با یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در غزه و شماری دیگر از رهبران این جنبش دیدار کرد.

 کابینه رژیم صهیونیستی پس از ۱۲ روز ناتوانی در متوقف کردن حملات موشکی گروه‌های مقاومت در غزه، ۳۰ اردیبهشت در نشستی سه ساعته به اجماع با آتش بس موافقت کرد؛ این آتش بس از ساعت ۲ بامداد جمعه ۳۱ اردیبهشت، میان گروه‌های فلسطینی و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

 

«حماس» از سفر نماینده «السیسی» به غزه استقبال می‌کند

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» تأکید کرد که این جنبش از سفر رئیس دستگاه اطلاعات مصر به نوارغزه استقبال می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، «عبداللطیف القانوع» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس در سخنانی تصریح کرد: سفر «عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعات مصر به غزه به نمایندگی از رئیس جمهور «السیسی» آغاز مرحله بازسازی غزه و بهبود اوضاع معیشتی در این منطقه است.

بر اساس این گزارش، وی افزود: جنبش مقاومت اسلامی حماس از سفر عباس کامل به غزه استقبال می‌کند. این سفر در راستای تقویت روابط دوجانبه میان غزه و قاهره انجام می‌شود. مصر پیشتر نیز تلاش‌هایی را در رابطه با مسائل مرتبط با فلسطین انجام داده است.

این مقام فسطینی یادآور شد: ما از تلاش‌های مصر و رئیس جمهور السیسی قدردانی می‌کنیم. قرار است عباس کامل به نمایندگی از السیسی با رهبران حماس دیدار کند. در این دیدار در خصوص تحولات مختلف بحث و تبادل نظر صورت خواهد گرفت.

وی گفت: از جمله مسائلی که عباس کامل به بررسی آنها خواهد پرداخت مسأله بازسازی غزه و راهکارهای تقویت وحدت ملی در فلسطین است. سفر عباس کامل به غزه نشان دهنده وجود وحدت جغرافیایی در فلسطین است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها