افشاگری جنجالی فرماندار آریزونا درباره ترامپ

کد خبر: 1071464

ایمیل‌های افشا شده از فرماندار آریزونا بیانگر تلاش رئیس‌جمهور سابق آمریکا برای اثبات تقلب در انتخابات اخیر این کشور است.

افشاگری جنجالی فرماندار آریزونا درباره ترامپ

باشگاه خبرنگاران جوان: گاردین در گزارشی اعلام کرد در ایمیل‌هایی که به‌تازگی از فرماندار آریزونا افشا شده آمده است که « دونالد ترامپ » رئیس‌جمهور سابق آمریکا، به دنبال اثبات تقلب در انتخابات به عنوان دلیل شکست خود بوده است.

در این ایمیل‌ها فرماندارِ جمهوری‌خواه آریزونا بیان کرده بار‌ها ترامپ با او تماس گرفته و به دلیل تلاش برای اثبات تقلب در انتخابات از او تشکر کرده است.

این نشریه در بخشی از گزارش خود نوشت: «در این ایمیل‌ها تلاش ترامپ برای اثبات تقلب انتخاباتی کاملا مشهود است و بسیار تلاش کرده تا قبل از حملات به ساختمان کنگره آمریکا در واشنگتن این مسئله را دلیل برای شکستش در مقابل جو بایدن، رئیس‌جمهور کنونی آمریکا نشان دهد.»

این ایمیل‎ها ازسوی یک گروه ناظرِ قانونی دیده شده و آن‌ها درخواست آزادی قانونی این اطلاعات را داده بودند. این اسناد همچنین نشان می‌دهد که چگونه ترامپ و «رودی جولیانی» وکیل شخصی او، مسئولان این ایالت را به سمت عمل در راستای دلخواهشان سوق داده و چگونه انتخابات در آریزونا شکل‌دهی شده است.

«آریزونا، جورجیا و پنسیلوانیا» سه ایالتی بودند که هواداران ترامپ پافشاری داشتند در برنده شدن جو بایدن تقلب انتخاباتی شکل گرفته است.

ششم ژانویه ۲۰۲۰ هزاران نفر از طرفداران «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، به‌منظور جلوگیری از تأیید نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ازسوی کنگره، با خشونت به ساختمان کنگره آمریکا حمله کردند. این هجوم چند هفته پیش از برگزاری مراسم تحلیف «جو بایدن» رئیس‌جمهور کنونی این کشور روی داد و پس از آن طرح محاکمه دونالد ترامپ کلید خورد.

به‌تازگی شرکت فیسبوک اعلام کرد که تعلیق حساب کاربری دونالد ترامپ را که از تاریخ ۷ ژانویه آغاز شده بود، به مدت دو سال دیگر ادامه می‌دهد. پیش از این فیسبوک و توئیتر حساب‌های ترامپ را پس از تشویق مردم به حضور در تجمعات اعتراضی پس از اعلام نتایج انتخابات آمریکا، حذف کرده بودند و او دوباره تلاش کرده بود به این شبکه‌ها وارد شود، اما باز هم به در بسته خورده بود. ترامپ چند روز پیش سایت مستقل خودش را ساخت که آن هم به دلیل ادعای تقلب در انتخابات بسته شد.

دونالد ترامپ نیز همانند همیشه در واکنش به این تصمیم سکوت نکرد و با انتشار بیانیه‌ای این تعلیق را اقدامی توهین‌آمیز دانست.

همچنین به‌تازگی «وین آلین روت» مجری رادیو، از ترامپ درباره تلاش او برای کاندیدا شدن به سمت ریاست مجلس نمایندگان در سال ۲۰۲۲ سوال پرسیده و ترامپ نیز در پاسخ گفته است: «این ایده بسیار جالبی است.»

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها