تحلیل روزنامه وال استریت از لغو برخی تحریم‌های ایران

کد خبر: 1072698

مسئولان آمریکایی لغو تحریم‌ها علیه چند مسئول و نهاد ایرانی را به کاهش فشار‌ها از ایران مربوط دانستند.

تحلیل روزنامه وال استریت از لغو برخی تحریم‌های ایران

 باشگاه خبرنگاران جوان: آمریکا تحریم‌های خود علیه برخی از مسئولان و شرکت‌های تجاری ایران را لغو کرد.

روزنامه وال استریت به نقل از مسئولان آمریکایی گزارش داد که وزارت خزانه‌داری این کشور امروز تحریم‌ها علیه سه مسئول سابق ایران و دو موسسه تجاری در ایران را لغو کرد.

به گفته مسئولان آمریکایی، لغو این تحریم‌ها در راستای پایبندی واشنگتن به کاهش فشار‌ها علیه ایران انجام شده است.

وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرد: لغو تحریم‌های ایران در نتیجه اطمینان ما نسبت به تغییر شرایط یا تغییر در رفتار این افراد و نهاد‌ها انجام شد. وارد مذاکرات شدیم، چون معتقدیم دیپلماسی ابزار موفقیت‌سازتری برای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران است. برای ما نفس تحریم یک هدف نیست.

این در حالی است که براساس توافق هسته‌ای که در سال ۲۰۱۵ بین جمهوری اسلامی ایران و کشور‌های ۵+۱ متشکل از آمریکا، آلمان، انگلیس، فرانسه، چین و روسیه امضا شد، باید تمام تحریم‌ها علیه ایران لغو می‌شد.

با این وجود، جدای از این‌که در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما که توافق در آن زمان حاصل شد، تحریم‌ها به‌طور کامل لغو نشد و مانع تراشی‌ها در مسیر تراکنش‌های مالی و روابط بانکی ایران با کشور‌های مختلف باقی بود، پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ در آمریکا نیز این کشور به‌طور کامل از توافق هسته‌ای خارج و تمام تحریم‌های گذشته علیه ایران را بازگرداند و تحریم‌های غیرقانونی دیگری را نیز وضع کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها