پشت پرده سفر فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن به ریاض

کد خبر: 1074018

یک منبع سعودی عالی رتبه به راز سفر تیموثی لندرکنینگ فرستاده آمریکا در امور یمن به عربستان پرداخت و پرده از ناگفته های بسیاری در این زمینه برداشت.

پشت پرده سفر فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن به ریاض

خبرگزاری مهر: به نقل از سعودی لیکس، یک منبع سعودی عالی رتبه به راز سفر تیموثی لندرکنینگ فرستاده آمریکا در امور یمن به عربستان پرداخت و پرده از ناگفته های بسیاری در این زمینه برداشت.

این منبع سعودی فاش کرد که امتیازدهی های جدید محمد بن سلمان ولیعهد سعودی و آمادگی برای آتش بس با انصارالله یمن علت سفر فرستاده ویژه آمریکا به ریاض است.

منبع مذکور تاکید کرد: بن سلمان امتیازات جدیدی از طریق میانجیگران بین المللی داده است که آخرین آن هیات عمانی بود که هفته گذشته به یمن رفت و با رهبران و مسئولان عالی رتبه انصارالله یمن دیدار و گفتگو کرد.

هیات عمانی حامل امتیازدهی های رسمی سعودی به منظور راضی کردن انصارالله یمن به شرط اینکه آنها حملات خود را به عربستان متوقف کنند و پای میز مذاکرات بیایند، بوده است.

بر اساس این گزارش؛ بن سلمان با دادن دهها میلیارد به انصارالله یمن برای بازسازی مناطق تحت کنترل آنها و به رسمیت شناختن مناطق تحت کنترلشان، موافقت کرده است اما انصارالله یمن با وجود استقبال از امتیازدهی های جدید، شرط بازگشایی فرودگاه صنعا و بندر الحدیده را مطرح کرده است.

در همین راستا وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه ای اعلام کرد که تیموثی لندرکینگ فرستاده ویژه آمریکا عازم ریاض می شود تا با مقامات عالی رتبه سعودی دیدار کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها