ادعای ضد ایرانی سازمان اطلاعات آلمان

کد خبر: 1074083

سازمان اطلاعات آلمان در گزارش سالانه خود ادعاهایی را علیه کشورمان مطرح و ایران را به تلاش برای به دست آوردن اطلاعات حساس این کشور متهم کرده است.

ادعای ضد ایرانی سازمان اطلاعات آلمان

 ایسنا: به نقل از دویچه‌وله سازمان اطلاعات آلمان به تازگی گزارش امنیتی سالانه خود را منتشر کرده است که در آن، دست‌کم در ٢٥ مورد از جمهوری اسلامی ایران نام برده شده و ادعاهایی را علیه کشورمان مطرح کرده است. این گزارش اطلاعاتی را درباره تهدیدها و مخاطرات امنیتی برای این کشور در ۲۴۰ صفحه منتشر کرده است.

در بخش های مربوط به ایران در این گزارش ادعا شده است که جمهوری اسلامی فعالیت هایی مخفیانه، ازجمله فعالیت‌های مربوط به جاسوسی در آلمان انجام می‌دهد.

همچنین در این گزارش ادعا شده است که فعالیت‌های جاسوسی ایران و از جمله جاسوسی سایبری این کشور در آلمان در سال ۲۰۲۰ در مقایسه با سال پیش از آن گسترش یافته است.

سازمان اطلاعات آلمان مدعی شده است که ایران، روسیه و چین با هدف تاثیرگذاری بر اذهان عمومی در آلمان اقدام به حملات سایبری می‌کنند.

پیش از این نیز گزارش‌هایی ادعایی درباره تلاش کشورهای خارجی برای تاثیرگذاری بر انتخابات پارلمانی آلمان که در ماه سپتامبر برگزار می‌شود، از سوی رسانه‌های این کشور منتشر شده بود.

با این حال بنابر ادعای اطلاعات آلمان، تلاش ایران در راستای جاسوسی سایبری از اهمیت بیشتری برخوردار است. در صفحات ۴۴ تا ۴۷ این گزارش بارها نام ایران در ارتباط با فعالیت‌های مخفی سایبری، به‌ ویژه در عرصه جاسوسی مطرح و ادعا شده است: تلاش جمهوری اسلامی ایران برای دست‌یابی به فناوری آلمان با هدف تولید جنگ‌افزارهای هسته‌ای در سال ۲۰۲۰ در قیاس با سال پیش از آن افزایش یافته است.

افزون بر آن، از تلاش ایران برای کسب دانش لازم برای پیشرفت برنامه موشکی آن کشور نیز در گزارش سازمان اطلاعات آلمان ادعاهایی مطرح شده است.

همچنین در بخشی از این گزارش به پرونده یک بازرگان چینی اشاره شده است که مقامات آلمان مدعی هستند برای ایران کار کرده و برنامه خرید تجهیزات مورد نیاز برای فعالیت‌های هسته‌ای و موشکی آن کشور را دنبال می‌کرده است.

در این گزارش از محکومیت این بازرگان چینی به همراه یکی از همکاران آلمانی‌اش به اتهام دو فقره فروش ماشین‌آلات حساس به ایران خبر داده شده است.

دادگاهی در مونیخ در سپتامبر سال گذشته این تاجر چینی را به دو سال و ٩ ماه زندان محکوم کرد. در این دادگاه ادعا شده است که ماشین‌آلاتی که این بازرگان به ایران فروخته از قابلیت استفاده در امور نظامی برخوردار بوده است. از جمله اتهامات این دو فرد، مخفی کردن مقصد ارسال این ماشین‌آلات بوده است.

سازمان اطلاعات آلمان در بخش دیگری از گزارش مدعی افزایش شمار ''نیروهای وابسته به حزب‌الله در خاک این کشور که از حمایت جمهوری اسلامی برخوردارند'' شده و آورده است که تعداد آنها از ۱۰۵۰ نفر در سال ۲۰۱۹ به ۱۲۵۰ نفر در سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها