پوتین در کنفرانس خبری در ژنو چه گفت؟

کد خبر: 1074097

رئیس جمهور روسیه پس از پایان دیدار با همتای آمریکایی خود در ژنو در کنفرانس خبری اعلام کرد: سفرای روسیه و آمریکا کار خود را از سر می‌گیرند.

پوتین در کنفرانس خبری در ژنو چه گفت؟

خبرگزاری مهر: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه هم اکنون و پس از پایان دیدار با جو بایدن همتای آمریکایی خود در ژنو با شرکت در یک کنفرانس خبری اعلام کرد: سفرای روسیه و آمریکا کار خود را از سر می‌گیرند.

رئیس جمهور روسیه در این نشست خبری گفت: در طول مذاکره با همتای آمریکایی ام درباره ثبات هسته‌ای راهبردی، روابط تجاری، امنیت منطقه‌ای، امنیت سایبری و نیز درگیری‌های منطقه‌ای گفتگو کردیم. مذاکرات سازنده و خوب بود. در دیدار با بایدن توافق شد که رایزنی ها در عرصه ثابت راهبردی آغاز شوند.

پوتین با بیان اینکه روسیه و آمریکا در صدد یافتن راهکارهایی برای حل و فصل مسائل موجود هستند، در این خصوص ادامه داد: سفرای روسیه و آمریکا کار خود را از سر می گیرند. برای آغاز مشورت های امنیت سایبری با بایدن به توافق رسیدم. در طول مذاکره با بایدن هیچ خصومتی وجود نداشت. تمایل برای یافتن راهی در جهت نزدیک کردن مواضع از سوی طرفین ابراز گردید.

وی با رد ادعاهای مطرح از سوی آمریکایی ها در خصوص حملات سایبری مسکو تصریح کرد: روسیه اطلاعات کاملی درباره حملات سایبری به آمریکا داده است. هیچ مسئله ای وجود ندارد که روسیه و آمریکا مشترکا قادر به حل آن نباشند. دستگاه های دیپلماسی روسیه و آمریکا در خصوص مسئله تبادل محکومین دو کشور نیز فعالیت خواهد کرد.

ولادیمیر پوتین در خصوص تنش آفرینی های غرب با ادعای استقرار نیروهای مسکو در مرزهای این کشور تأکیدکرد: ما نزدیک مرزهای رقبایمان تجهیزات نظامی مستقر نمی کنیم؛ اما متاسفانه آمریکایی ها به مرزهای ما نزدیک می شوند. روسیه تمرینات نظامی در نزدیکی مرزهای آمریکا انجام نمی دهد؛ ولی آمریکایی ها در حال حاضر این کار را انجام می دهند. در مورد تمرینات نظامی، ما همانطور که ایالات متحده تمرینات زیادی را در خاک خود انجام می دهد، ما نیز در خاک خود تمرین می کنیم. اما ما تمرینات، تجهیزات و پرسنل خود را به مرزهای ایالتی ایالات متحده آمریکا نمی بریم.

ادامه دارد...

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها