اولیانوف: مذاکره‌کنندگان از پا درنیامده‌اند اما کمی خسته هستند

کد خبر: 1074522

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی با اشاره به خستگی مذاکره‌کنندگان روند احیای برجام در وین به دلیل طولانی شدن و پیچیدگی مذاکرات، گفت برای پایان موفقیت‌آمیز این گفت‌وگوها به زمان بیشتری نیاز است.

اولیانوف: مذاکره‌کنندگان از پا درنیامده‌اند اما کمی خسته هستند

خبرگزاری فارس: «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی گفت که معتقد است گفت‌وگوهای برجامی وین برای حصول نتیجه به زمان بیشتری نیاز دارد.

وی در توییتی در این خصوص نوشت: معتقدم مذاکره‌کنندگان از پا درنیامده‌اند اما کمی خسته هستند. مشخص است که برای پایان موفقیت‌آمیز روند طولانی و نسبتاً پیچیده گفت‌وگوهای وین به زمان بیشتری نیاز است.  

 این دیپلمات روس پیش‌تر روند مذاکرات احیای برجام را مثبت ارزیابی کرد. اولیانوف روز پنجشنبه در پیامی توئیتری نوشت: «مذاکرات وین در حال پیشرفت است. طی دو روز گذشته درخصوص یکی از بحث‌انگیزترین مسائل، یعنی برنامه اجرا (اینکه چه کسی باید در چه زمانی چه کاری انجام دهد) به دیدگاه‌های روشن‌تری دست پیدا کرده‌ایم».

سرپرست تیم روسیه در مذاکرات احیای برجام در ادامه نوشت: «با این حال برخی موضوعات دشوار و زمان‌بر همچنان حل نشده باقی مانده‌اند».

«عباس عراقچی» رئیس هیأت ایرانی در مذاکرات وین هم در جدیدترین اظهارنظر خود در خصوص این مذاکرات به شبکه الجزیره گفت که به لطف رفتار ایران بوده که توافق هسته‌ای همچنان به حیات خود ادامه می‌دهد.

او در خصوص روند مذاکرات گفت: پیشرفت خوب و ملموسی در موضوعات مختلف در مذاکرات وین حاصل کرده‌ایم. معتقدیم که بیش از هر زمان دیگری به توافق نزدیک شده‌ایم، اما هنوز برخی موضوعات اساسی وجود دارد که باید در خصوص آن‌ها مذاکره کرد.

دور ششم نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) روز شنبه (۲۲ خرداد) در گرندهتل شهر وین برگزار شد. ریاست این نشست بر عهده «انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا بود و سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران هم عهده‌دار ریاست هیأت ایرانی بود.

دور قبلی این مذاکرات (دور پنجم) از چهارم تا ۱۲ خرداد ماه در وین برگزار شد و پس از آن هیأت‌ها برای مشورت‌های بیشتر و تنفس به پایتخت‌ها بازگشتند.

عراقچی هفته پیش نیز گفته بود که جمهوری اسلامی ایران بدون رسیدن به خواسته‌های کلیدی خودش قطعا توافق نخواهد کرد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها