ادامه نشست کمیسیون مشترک برجام؛ فردا

کد خبر: 1074870

بنا بر اعلام اتحادیه اروپا ادامه روند مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای فردا یکشنبه در وین ازسر گرفته خواهد شد.

ادامه نشست کمیسیون مشترک برجام؛ فردا

 باشگاه خبرنگاران جوان:  بنابر بیانیه سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا، هیئت‌های مذاکره‌کننده در مذاکرات برجامی فردا (یک‌شنبه) رایزنی‌ها برای احیای توافق هسته‌ای را ازسر خواهند گرفت.

همانند گذشته « انریکه مورا » معاون جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، ریاست این نشست را برعهده خواهد داشت.

نمایندگان تروئیکای اروپایی، روسیه، چین، و ایران در این نشست گردهم خواهند آمد. احیای توافق هسته‌ای ایران و تعهد کامل به آن محور نشست فردا خواهد بود.

«استفن کلمنت» رئیس هئیت مذاکره کننده در سازمان‌های بین‌المللی وین، نیز در پیامی توییتری با اشاره به این بیانیه اتحادیه اروپا، از ادامه روند مذاکرات خبر داد.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در مذاکرات برجام، نیز در پیامی نوشت: «کمیسیون مشترک برجام روز یک‌شنبه ۲۰ ژوئن جلسه خواهد داشت. درباره مذاکرات پیش‌رو در وین تصمیم‌گیری خواهد شد توافق برای احیای برجام در حال انجام است، اما تاکنون نهایی نشده است.»

هفته گذشته ششمین دور مذاکرات کمیسیون مشترک برجام با حضور نمایندگان ایران، تروئیکای اروپایی، روسیه، و چین در گراند هتل، وین اتریش، برگزار شد. پس از پایان این نشست مسئول ارتباطات و اطلاعات عمومی نمایندگی اتحادیه اروپا در سازمان‌های بین‌المللی در وین اعلام کرد: «اکنون هیئت‌های حاضر در نشست به بحث‌های مختلف درباره جزئیات کار و اقدامات لازم خواهند پرداخت. اتحادیه اروپا به‌عنوان هماهنگ‌کننده، مذاکراتی با تمامی نماینده‌ها به‌صورت جداگانه برگزار خواهد کرد.»

همچنین «وانگ کوان» نماینده چین در مذاکرات کمیسیون مشترک برجام در وین، لغو تحریم‌ها را کلید اصلی حصول توافق در مذاکرات هسته‌ای با ایران دانست و گفت: «تمامی طرف‌ها تمایل به ارائه راه‌حل دارند، اما برخی مناقشات همچنان باقی مانده‌اند.»

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها