«ایاد علاوی» به آمریکایی‌ها: ترور شهید سلیمانی در عراق اشتباه بزرگی بود

کد خبر: 1075532

رئیس ائتلاف الوطنیه عراق گفت که به امریکایی‌ها گفته است که با ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در خاک عراق مرتکب اشتباه بزرگی شده‌اند.

«ایاد علاوی» به آمریکایی‌ها: ترور شهید سلیمانی در عراق اشتباه بزرگی بود

 ایاد علاوی رئیس ائتلاف الوطنیه در مصاحبه با شبکه الفرات تأکید کرد که ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که به دعوت رسمی دولت عراق به این کشور آمده بود اشتباهی بزرگ از سوی آمریکاییها بود.

وی گفت که با سفرای دو کشور نزدیک به امریکا ملاقات کرده و آنها تأکید کرده‌اند که امریکا از حضور در عراق خسته شده و تمایلی به ادامه حضور در عراق ندارد و می‌خواهد شمار نیروهای خود در کل منطقه را کاهش دهد.

علاوی تأکید کرد که حضور نیروهای امریکایی در عراق پیش از این در چارچوب قواعد نظامی و احترام به حاکمیت ارضی عراق نبود.

وی افزود: به طرف آمریکایی گفتم که با توجه به اینکه «شهید قاسم سلیمانی» بنا بر دعوت رسمی دولت عراق به بغداد سفر کرده بود، هدف قرار دادن او در اراضی عراق اشتباه بزرگی بود.

رئیس ائتلاف الوطنیه گفت که فضای سیاسی و وجود سلاح بی ضابطه و آشوب در کنار اشکالاتی که به قانون انتخابات وجود دارد و روشن نبودن نحوه نظارت بین‌المللی بر انتخابات، همگی تأثیر منفی بر تلاش‌ها برای اجرای انتخابات پیش از موعد عراق دارد.

او پیش‌بینی کرد که نسبت مشارکت در انتخابات پیش روی عراق کمتر از ۱۸ درصد باشد.

وی گفت که شخصا هیچ اعتمادی به انتخابات و روند سیاسی کشور ندارد.

علاوی تاکید کرد که به حشد شعبی احترام می‌گذارد و به «مسعود بارزانی» پیشنهاد تشکیل فرماندهی نیروهای مسلح با حضور پیشمرگه و حشد شعبی را داده است.

وی تأکید کرد که به علت عدم اعتماد به روند انتخابات عدم مشارکت در انتخابات را اعلام کرده اما این به معنای کنار گذاشتن زندگی سیاسی نیست و افزود که روش سیاسی خود را از مسالمت‌آمیز به غیر مسالمت‌آمیز از راه تظاهرات و تنش داخلی و نافرمانی مدنی تغییر می‌دهد.

علاوی سیاست‌های مالی دولت را برای حفظ درآمدهای کشور مناسب دانست اما تأکید کرد که در این سیاست‌ها پرداخت خسارت به طبقات محروم لحاظ نشده است./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها