رئیس ستاد ارتش آمریکا: اکنون 81 شهرستان در کنترل طالبان قرار دارد

کد خبر: 1076021

درحالیکه آمارها حاکی از کنترل ۱۴۰ شهرستان افغانستان توسط طالبان است، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت که این گروه تنها ۸۱ شهرستان را تحت کنترل خود دارد.

رئیس ستاد ارتش آمریکا: اکنون 81 شهرستان در کنترل طالبان قرار دارد

«مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در گزارش به کنگره این کشور گفت که از مجموع 419 شهرستان افغانستان، اکنون 81 شهرستان در کنترل طالبان قرار دارد.

وی افزود که اظهارات طالبان مبنی بر اینکه در دو ماه گذشته ده‌ها شهرستان را تصرف کرده است، واقعیت ندارد.

میلی ادامه داد که طالبان پیش از آغاز خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان در اول ماه می (11 اردیبهشت)، 60 شهرستان را تحت کنترل خود داشت و تاکید کر این گروه تاکنون نتوانسته است حتی یک مرکز ولایت را تصرف کند.

این درحالی است که براساس تازه‌ترین گزارش «لانگ‌وار ژورنال»، 140 شهرستان افغانستان در کنترل طالبان، 172 شهرستان صحنه درگیری و تنها 86 شهرستان در کنترل دولت قرار دارد.

دو روز پیش نیز «دبورا لاینز» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در افغانستان به شورای امنیت گفت که از آغاز روند خروج نظامیان آمریکایی یعنی 11 اردیبهشت، طالبان 50 شهرستان را به تصرف خود درآورده است.

وزارت دفاع آمریکا پیش از این گفته بود که پیشروی‌های طالبان ممکن است روند خروج نیروها از افغانستان را آهسته‌تر کند اما همه نیروها در تاریخ تعیین شده توسط جو بایدن تا 11 سپتامبر (20 شهریور) افغانستان را ترک خواهند کرد./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها