هشدار پارلمان عراق به نیروهای آمریکا

کد خبر: 1076747

بیانیه امروز کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق درباره جنایت آمریکا علیه الحشد الشعبی در مرزهای سوریه تصریح می کند که در صورت تکرار «اقدام خصمانه» آمریکایی ها «دولت عراق باید مصوبه نمایندگان برای اخراج نیروهای بیگانه را به اجرا بگذارد».

هشدار پارلمان عراق به نیروهای آمریکا

 در بیانیه کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق «حمله به مجاهدان حشد الشعبی در مرزها» و نیز «تخریب تجهیزات مرزبانی» مورد تاکید قرار گرفته است.

در پایان این بیانیه آمده است که «تکرار تجاوز به شکل اخیر به معنای اصرار نیروی متجاوز به  در پیش گرفتن تجاوز است و دولت عراق مکلف خواهد شد تصمیم پارلمان برای اخراج همه نیروهای بیگانه را اجرایی کند.»

در این بیانیه تاکید شد که حشدالشعبی نیرویی ملی است و در چارچوب قانون تحت فرماندهی فرمانده کل نیروهای مسلح عمل می کند و حمله به آن به معنای هدف قرار دادن اراده ملی عراق و حمله به همه نیروهای مسلح در هر جایی است.

C7zbQAqGLWYE

جنگنده های آمریکایی شب گذشته سه نقطه استقرار نیروهای الحشد در منطقه القائم واقع در داخل مرزهای عراق را هدف قرار دادند./ایرنا

 به دنبال این تجاوز چهار نیروی عراقی به شهادت رسیدند که تحت فرماندهی ستاد عملیات مشترک در حال انجام وظیفه جهت پیشگیری از نفوذ عناصر داعش از سوریه به عراق بسر می بردند.

بر خلاف ادعاهای آمریکا نقاط هدف قرار گرفته در بردارنده هیچ گونه انبار تسلیحاتی و یا موارد مشابه آن نبوده اند.

به دنبال این حمله، الحشد الشعبی با صدور بیانیه ای حق مقابله به مثل را برای خود محفوظ دانست.

سرتیپ یحیی رسول سخنگوی مصطفی الکاظمی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق و نخست وزیر این کشور هم در بیانیه ای حمله آمریکا را نقض آشکار حاکمیت عراق دانست.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها