ادعای رویترز: ایران دسترسی آژانس به نطنز را محدود کرده است

کد خبر: 1077382

دیپلمات‌های غربی در گفتگو با رویترز مدعی شدند که ایران پس از وقوع خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای نطنز در اوایل ماه آوریل (اواخر فروردین)، به دلایل امنیتی دسترسی بازرسان آژانس تأسیسات نطنز را محدود کرده است.

ادعای رویترز: ایران دسترسی آژانس به نطنز را محدود کرده است

خبرگزاری رویترز روز پنج‌شنبه به نقل از دیپلمات‌های غربی مدعی شد که پس از وقوع خرابکاری در مجتمع غنی‌سازی سوخت هسته‌ای نطنز در اوایل ماه آوریل (اواخر فروردین‌ماه)، ایران دسترسی بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تأسیسات نطنز را محدود کرده است.

یک دیپلمات مستقر در وین، در این خصوص ادعا کرد: «در پی حادثه/ خرابکاری ماه آوریل [در تأسیسات نطنز]، دسترسی‌های مشخصی به دلیل ملاحظات ایمنی و امنیتی محدود شده است. این محدودیت‌ها اثر کمی بر توانایی آژانس برای انجام راستی‌آزمایی دارد.»

این دیپلمات که رویترز نامش را فاش نکرده، در ادامه گفت: «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این خصوص با ایران گفتگو کرده است تا از دائمی شدن این محدودیت‌ها و آغاز روند تأثیرگذاری منفی آنها بر ظرفیت‌های راستی‌آزمایی آژانس در ایران جلوگیری کند.»

یک دیپلمات غربی دیگر که به گفته رویترز از نزدیک مذاکرات ایران و آژانس را دنبال می‌کند، محدود شدن دسترسی بازرسان آژانس در ایران (طبق ادعای طرف‌های غربی) را اقدامی تحریک‌آمیز از سوی ایران خواند.

وی در عین حال به رویترز گفت: «ایران موافقت کرده است که دسترسی کامل بازرسان آژانس به مجتمع غنی‌سازی سوخت هسته‌ای نطنز را فراهم کند و این کار هفته آینده انجام خواهد شد.»/تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها