مسکو لندن را تهدید به حمله کرد

کد خبر: 1078553

معاون وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به اقدام تحریک‌آمیز اخیر ناوشکن انگلیسی تأکید کرد که مسکو می‌تواند به آن‌هایی که مرزهای روسیه را نقض می‌کنند، حمله کند.

 مسکو لندن را تهدید به حمله کرد

 «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز (سه‌شنبه) در گفت‌وگو با نشریه «Mezhdunarodnaya Zhizn» در سؤالی در خصوص اقدام تحریک‌آمیز ناوشکن انگلیسی «دیفندر» هشدار داد که مسکو ممکن است به آن‌هایی که به مرزهای این کشور تجاوز می‌کنند حمله کند.

ریابکوف در این خصوص گفت که مسکو می‌تواند به آن‌هایی که مرز روسیه را در دریای سیاه نقض می‌کنند، حمله کند اما چنین کاری را نخواهد کرد و لندن می بایست این پیام «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و جدیت اوضاعی که ناوشکن دیفندر به وجود آورد را درک کند.

معاون لاوروف در پاسخ به سؤالی درباره واکنش روسیه به تحرکات اخیر انگلیس گفت: «ما حمله نخواهیم کرد اما می‌توانیم حمله کنیم».

ریابکوف در این خصوص ادامه داد: «مسئله جدی است، استفاده از زور علیه یک ناقض مرز دولتی همیشه یک تصمیم‌ سیاسی بوده است و پیامی که مستقیماً رئیس‌جمهور (روسیه) ابلاغ کرد، جدیت این موضوع را نشان می‌دهد. فکر می‌کنم که لندن این پیام را شنید».

روز دوم تیرماه، علی‌رغم هشدارهای پی در پی روسیه، ناو جنگی دیفندر انگلیس وارد آب‌های کریمه که در قلمرو روسیه قرار دارد، شد.

گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که بیش از ۲۰ جنگنده و دو کشتی گارد ساحلی روسیه، ناو جنگی انگلیس دیفندر انگلیس را پس از ورود به آب‌های کریمه، محاصره کردند و یک روز پس از ورود جنجالی ناو جنگی «اچ ام اس دیفندر» انگلیس به آب‌های سواحل «کریمه»، وزارت خارجه روسیه، «دیبورا برونرت» سفیر انگلیس در روسیه را احضار کرد.

وزارت دفاع انگلیس در توجیه این اقدام مدعی شد که ناو دیفندر در یک مسیر بی‌خطر در حریم آبی اوکراین و مطابق با قوانین بین‌المللی حرکت می‌کرده است.

مقام‌های روس در مناسبات مختلف تأکید کرده‌اند که اقدام تحریک‌آمیز ناوشکن انگلیس با هماهنگی ایالات متحده انجام گرفته است.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین امروز (یکشنبه) تصریح کرد که مسکو اطمینان دارد که ایالات متحده پشت اقدامات تحریک‌آمیز اخیر ناوشکن انگلیسی در آب‌های قلمرو روسیه در امتداد ساحل «کریمه» بوده است.

پیش از این نیز، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز طی یک کنفرانس خبری گفت که یقین دارد این اقدام ناو انگلیسی بدون موافقت آمریکا انجام نشده است.

از زمان الحاق کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ بعد از برگزاری یک همه‌پرسی، واشنگتن و کشورهای غربی و اروپایی چندین دور تحریم‌هایی را علیه روسیه به بهانه تنش‌زایی در شرق اوکراین وضع کرده‌اند و این در حالی است که مسکو بارها این اتهامات را رد کرده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها