هر ۵ دقیقه یک کودک در یمن می‌میرد

کد خبر: 1078555

سخنگوی انصارالله از رایزنی با رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و اعلام آمادگی صنعاء برای پیشبرد پرونده تبادل اسرا خبر داد.

هر ۵ دقیقه یک کودک در یمن می‌میرد

«محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله از دیدار با «پیتر مائورر» (Peter Maurer ) رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ خبر داد.

وی در توییتر خود نوشت: صبح امروز (سه شنبه) با رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ دیدار و راه‌های پیشرفت در روند تبادل اسرا را بررسی کردیم. ما بر آمادگی خود برای پیشبرد این پرونده انسانی و اتمام روند تبادل کامل و اجرای آن تأکید کردیم و همچنین خواستار مشخص شدن سرنوشت مفقودان و توجه بسیار به این موضوع شدیم.

هفته جاری، «عبدالقادر المرتضی» رئیس کمیته عالی امور اسرا در دولت نجات ملی یمن نیز با مائورر دیدار و رایزنی کرد.

در سال گذشته (۱۳۹۹)، بزرگترین توافق تبادل اسرا میان دولت نجات ملی (صنعاء) و دولت مستعفی (مقیم ریاض) اجرا شد اما ریاض حاضر نیست بسیاری از اسرا را آزاد کند و -به گفته مقامات صنعاء- سعودی‌ها ارزشی برای شبه‌نظامیان خود که اسیر شده‌اند قائل نیستند./

 نقشه ائتلاف سعودی برای بخش بهداشتی یمن به روایت یک وزیر

وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن در اظهاراتی از نقشه ائتلاف سعودی برای بخش بهداشتی یمن پرده برداشت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «پیتر مائورر» (Peter Maurer ) رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ که اخیرا به صنعاء سفر کرده بود، در کنفرانسی مطبوعاتی گفت، نیمی از بخش بهداشتی یمن نسبت به قبل از آغاز جنگ غیرفعال است و صلیب سرخ برای ارائه کمک‌های انسانی و پزشکی به مجروحان در بیش از پنجاه منطقه درگیر تلاش می‌کند.

بر اساس گزارش «الخبر الیمنی»، «طه المتوکل» وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن در همین رابطه گفت: ائتلاف متجاوز به فرماندهی سعودی تلاش می‌کند با جذب کادر پزشکی یمن برای کار در خارج، جبهه سلامت و بهداشت یمن را تضعیف کند.

وی افزود، در سایه ادامه جنگ ائتلاف سعودی و انتشار بیماری‌های واگیردار، یمن به بیش از ۳۲ هزار پزشک عمومی و متخصص نیاز دارد.

چندی پیش، وزیر بهداشت دولت صنعاء گفت که ائتلاف سعودی از آغاز یورش به یمن، ۵۲۳ بیمارستان و مرکز درمانی را در این کشور بمباران و تخریب کرده است.(جزئیات بیشتر)

اخیرا نیز، سخنگوی وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن از فوت سالیانه ۸۰۰۰ هزار زن در یمن خبر داد و گفت، هر ۵ دقیقه یک کودک در این کشور می‌میرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها