هشدار بایدن به پوتین درباره حملات سایبری

کد خبر: 1079452

رئیس‌جمهور آمریکا با بیان اینکه از همتای روسی خود خواسته تا برای متوقف کردن حملات سایبری از این کشور به آمریکا کاری انجام دهد، مدعی شد در صورت عدم همکاری مسکو، واشنگتن دست به انتقام‌جویی دیجیتالی می‌زند./ فارس

هشدار بایدن به پوتین درباره حملات سایبری

 «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا از «ولادیمیر پوتین» همتای روسی خود درخواست کرد که جلوی انجام‌شدن حملات سایبری از این کشور علیه آمریکا را بگیرد.

بایدن روز شنبه درباره تماس تلفنی خود با پوتین در روز جمعه به خبرنگاران گفت: «به صراحتاََ گفتم که ایالات متحده انتظار دارد، زمانی که عملیات باج‌افزار سایبری از خاک [کشور] او انجام می‌شود و حتی اگر دولت روسیه هم مسئول نباشد، ما انتظار داریم وقتی اطلاعات کافی درباره افراد پشت آن به او می‌دهیم، کاری در این‌خصوص انجام دهد».

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی توضیح داد که دولت‌های آمریکا و روسیه اکنون روش‌هایی را برقراری ارتباط متداول ایجاد کردند تا زمانی که هر طرف گمان می‌کند در کشور مقابل چیزی در حال رخ دادن است که بر کشور خودش تأثیر می‌گذارد، به یکدیگر اطلاع دهند.

رئیس‌جمهور آمریکا با بیان اینکه روش‌های ارتباطی به‌خوبی برقرار شده و در این‌باره خوش‌بین است، اما هشدار داد که در صورت عدم همکاری روسیه با واشنگتن درخصوص حملات سایبری، آنها نیز دست به انتقام‌جویی دیجیتالی می‌زنند.

بر اساس این گزارش، بایدن در پاسخ به سوال خبرنگار رویترز مبنی بر اینکه آیا حمله سایبری به سِرورهای روسی در چنین شرایطی معقولانه است، گفت: «بله!»

وی با هشدار درباره عواقب انفعال دولت روسیه در قبال حملات سایبری از این کشور به آمریکا، اما خبر داد که برای تاریخ شانزدهم جولای قرار است نشستی بین دو کشور درخصوص همکاری در این زمینه برگزار شود.

پیش از این اما کاخ سفید در روایتی قهرمان‌گونه و حماسی از تماس تلفنی بایدن و پوتین، مدعی شده رئیس‌‌جمهور آمریکا به همتای روسیه‌ای خود درباره حملات باج‌افزاری هشدار داده است. / فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها