جزئیات سفر سه روزه محمود عباس به ترکیه

کد خبر: 1079601

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (یکشنبه) به سفر «موفقیت‌آمیز» خود به ترکیه خاتمه بخشید؛ این سفر سه روز به طول انجامید.

جزئیات سفر سه روزه محمود عباس به ترکیه

به نقل از خبرگزاری آناتولی، فائد مصطفی، سفیر فلسطین در ترکیه خاطرنشان کرد، سفر موفقیت آمیز محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به ترکیه امروز پایان یافت و وی این کشور را ترک و به وطن خود بازمی‌گردد.

وی در ادامه افزود: ما در این سفر توانستیم بر سر بسیاری از مسائل از جمله امور ملی فلسطین به توافق برسیم.

فائد مصطفی همچنین تصریح کرد، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در جریان تلاش‌های صورت گرفته از سوی رهبری فلسطین برای پایان دادن به اختلافات و تحقق وحدت ملی قرار گرفت.

وی همچنین تصریح کرد، روابط گسترده‌ای، ترکیه را به فلسطین مرتبط می‌سازد، ترکیه به اقتصاد، تجارت و سیاست اهمیت ویژه‌ای می‌دهد.

سفیر فلسطین در ترکیه اظهار داشت، ترکیه در تعدادی از کانون‌های جهان در حال تحرک است و با شماری از کشورها به خاطر حمایت و یاری از ملت فلسطین و مسأله عادلانه آن و نیز هماهنگی تلاش‌ها با رهبری فلسطین در تماس است.

روز شنبه، اردوغان و محمود عباس با یکدیگر در کاخ «وحیدالدین» واقع در استانبول دیدار کردند و در جریان این دیدار رئیس جمهوری ترکیه تاکید کرد، برقراری صلح و ثبات همیشگی در منطقه تا زمان تداوم سیاست‌های اشغالگری و الحاق اراضی فلسطینی از سوی رژیم صهیونیستی غیرممکن است.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز از حمایت سیاسی ترکیه از فلسطین در محافل بین‌المللی و کمک به آن تشکر و قدردانی کرد.

سفر محمود عباس به ترکیه پس از تشدید تنش در کرانه باختری، توقف آتش بس در نوار غزه و توقف گفت‌وگوی داخلی فلسطین انجام شد./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها