اعتراف فرمانده سنتکام درباره مشکل افغانستان

کد خبر: 1080097

فرمانده سنتکام اظهار داشت که آمریکا به مبارزه با تروریسم ادامه می‌دهد اما مشکل افغانستان راه حل نظامی ندارد و مذاکره بهترین راه است.

اعتراف فرمانده سنتکام درباره مشکل افغانستان

ژنرال «فرانک کنت مکنزی» فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در دیدار با «عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان گفت: آمریکا در فصل جدید روابط به ادامه همکاری‌های مشترک با افغانستان، ارائه کمک و مشورت به نیروهای نظامی و امنیتی افغانستان و حمایت از تلاش‌های مبارزه با تروریسم ادامه می‌دهد.

وی افزود که مشکل افغانستان راه‌حل نظامی ندارد و تنها راه‌حل مناسب برای وضعیت این کشور مذاکره است.

عبدالله نیز با اشاره به انتقال فرماندهی حوزه افغانستان به مکنزی ابراز امیدواری کرد که این اقدام در فصل جدید روابط و همکاری‌ها میان آمریکا و افغانستان به تقویت و گسترش همکاری‌های مشترک میان نیروهای مسلح دو کشور منجر شود.

رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان همچنین مکنزی را در جریان آخرین پیشرفت‌ها و تحولات روند صلح این کشور قرار داد و تاکید کرد که مردم افغانستان خواستار دستیابی به صلح عادلانه و پایدار هستند.

عبدالله تصریح کرد: هیچ نیرویی نمی‌تواند اراده‌ی خود را با زور بر مردم افغانستان تحمیل نماید و طالبان با درس‌گرفتن از تاریخ باید از این فرصت برای رسیدن به صلح استفاده نمایند./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها